محمدرضا سلطانیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روزه داران دقت داشته باشند که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی آن ها در طول روز ندارد.
وی گفت: نوشیدن آب بیش از حد نیاز در هنگام سحر تنها باعث می شود که بدن روزه دار در طول روز، آب اضافی را دفع کند، بنابراین بهتر است آب مورد نیاز بدن در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه های آب دار تأمین شود.
وی ادامه داد: میوه هایی مانند زردآلو و هلو علاوه بر اینکه به رفع تشنگی کمک می کنند به طور چشمگیری در کاهش درد و ناراحتی ناشی از اسید معده نیز موثر هستند و تا حدودی مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.
این کارشناس تغذیه افزود: میوه هایی چون مرکبات و توت فرنگی نیز می توانند علاوه بر آب، مواد ضروری چون کلسیم و فیبر، آهن، پتاسیم و دیگر مواد معدنی و همچنین ویتامین های ب 1 و ب 2 و ویتامین C بدن را نیز تامین کند.
او همچنین با اشاره به نقش میوه های آب دار مانند هندوانه و خربزه و همچنین لیمو ترش در تأمین مایعات بدن نیز گفت: توصیه می شود در فاصله افطار و سحر این میوه ها مصرف شوند.
سلطانیان همچنین با توصیه به افراد روزه دار در خصوص عدم مصرف مایعاتی نظیر چای، قهوه و نوشابه در وعده سحر، گفت: این مایعات به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر باعث از دست رفتن سریع تر آب بدن می شوند.
وی اظهار کرد: مصرف برخی مواد غذایی و شیرینی های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه در وعده سحر، غلظت مایعات بدن را افزایش داده و در نتیجه روزه دار احساس تشنگی می کند، به همین خاطر توصیه می شود برای پیش گیری از احساس تشنگی خرما جایگزین شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.