به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه؛ این دانش آموز کرمانشاهی برای سومین سال پیاپی در مسابقات المپیاد جهانی نخبگان ریاضی دانشگاه واترلو کانادا که در تهران برگزار شد موفق به کسب نمره قبولی و رتبه عالی در این آزمون شد.
عبدالملکی با کسب 112 امتیاز از 150 امتیاز موفق به کسب دیپلم افتخار از دانشگاه واترلو کانادا شد.
این المپیاد در 22 اردیبهشت 96 همزمان در 60 کشور جهان از جمله دانشگاه تهران برگزار شد و عبدالملکی جزو 25 درصد برتر جهانی معرفی شد.
همچنین این دانش آموز در 31 فروردین ماه با شرکت در المپیاد ریاضی کانگورو در همدان که همزمان در 18 کشور خاورمیانه برگزار گردید حائز رتبه برتر شد.

**موفقیت دانش آموزان کرمانشاهی در عرصه کشور
دانش آموزان شهرستان سنقر و کلیایی نیز موفق شدند مقام دوم کشوری در مسابقات لیگ بین المللی پایا را کسب نمایند.
یاسمن حدیدی، نیوشا سالمی، فاطمه حشمتی، آتنا کریمی، فاطمه صحامیان دانش آموزان دبستان دخترانه سما سنقر و کلیایی رتبه اول استان و دوم کشوری مسابقات بین المللی علمی پایا را به دست آوردند.
مسابقات لیگ علمی پایا، در صدد ایجاد فضای سالم در قالب گروه های کوچک دانش آموزی است، تا زمینه ساز بستری برای ایجاد تفکر جمعی و خلاق، ابداع و نوآوری، تجزیه و تحلیل در عرصه های مختلف علوم باشد. در این گونه مسابقات علمی که به صورت گروهی برگزار می شود، دانش آموزان انجام کارگروهی را می آموزند و برای زندگی همراه با عدالت اجتماعی و وظایف دشوار زندگی گروهی در آینده آماده می شوند.
مرحله نهایی این مسابقات، اواخر تیرماه با حضور هشت تیم از کشور ایران و تیم هایی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه اکنون 325 هزار دانش آموز در چهار هزار و 600 مدرسه زیر نظر24 هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.