به گزارش خبرنگار ایرنا؛ 'افسانه جانه' ذختر جوان ٢٢ ساله اهل کرمانشاه که روز پنجشنبه دچار مرگ مغزی شده بود به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام و 2 کلیه، کبد، پانکرانس و تعدادی از بافت های او به بیماران نیازمند اهدا شد.
این ششمین مورد اهدای عضو در سال 96 در استان کرمانشاه است که چهار مورد آن در خرداد و در ماه مبارک رمضان انجام شده است که پنج تن از اهدا کنندگان زن و یک مورد نیز مرد بوده است.
از میان 6 اهدا کننده عضو سه نفر زیر 25 سال یعنی 17، 22 و 24 ساله و سه تن دیگر بالای 40 سال یعنی 44، 50 و 61 ساله هستند.
مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دراین باره روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: این دختر جوان پنجشنبه صبح دچار سکته قلبی و خونریزی مغزی وهانزوز شده بود و با رضایت خانواده اش جسد او را به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برای اهدای عضو فرستادیم که 2 کلیه، کبد و تعدادی نسوج او به اهدا رسید و قرار است روز یکشنبه مراسم خاکسپاری این مرحومه در کرمانشاه برگزار شود.
دکتر کبری طلیعی، با قدردانی از حسن نیت خانواده های اهدا کننده عضو در استان کرمانشاه افزود: اهدای عضو به دلیل اینکه جان بیماران نیازمند را نجات می دهد جزو کارهای خیر و پسندیده است.
وی با بیان اینکه فردی که دچار مرگ مغزی شود می تواند جان هشت تن را نجات دهد، افزود: این فرد همچنین می تواند به بهبودی 53 نوع معلولیت هر فرد نیز کمک کند.
وی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 6 نفر اعضای خود را اهدا کرده اند که این آمار در کل سال 94، 6 نفر و سال 95 نیز سه نفر بوده است.
این مسئول اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در ارتباط با اهدای عضو را در افزایش میل خانواده ها به اهدای اعضای بستگانشان را موثر دانست و گفت: نیاز داریم که رسانه ها بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که حدود یک میلیون تن آن ها در مرکز استان سکونت دارند.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.