به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این اقدام علاوه بر مشارکت داوطلبانه حدود 30 نفر از زنان و مردان و نوجوانان علاقه مند، دهیار و اعضای شورای شمشیر و رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند.
به گفته دکتر برهان ولدبیگی از فعالان محیط زیستی شهرستان پاوه در این حرکت که در مسیر سه کیلومتری روستای گردشگری شمشیر تا سه راهی باینگان صورت گرفت، حدود 2 تن زباله کنار جاده ای شامل انواع پلاستیک، شیشه، انواع فلزات، انواع کاغذ و مقوا، پارچه ، لنگه کفش و دمپایی جمع آوری شد.
وی گفت که قرار است پاکسازی این محیط به عنوان یک الگو از یک کنار جاده عاری از زباله و آلودگی برای سال جاری در نظر گرفته و برنامه پاکسازی این مسیر به صورت مداوم انجام شود.
او با قدردانی از مشارکت اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای و نیز اداره حفاظت محیط زیست پاوه تاکید کرد که این ادارات در رابطه با شناسایی متخلفان و آلوده کنندگان(اعم از افراد حقیقی و حقوقی) از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکرده و آنها را بدون هیچ اغماضی به عنوان مخربین و آلودکنندگان محیط زندگی به مقامات قضایی تحویل دهند.
این پزشک فعال حوزه محیط زیست و سلامت شهرستان پاوه در ادامه گفت: دیگر خواسته فعالان محیط زیست در این برنامه، پاکسازی همه حفاظ های کنار جاده ای (اعم از نیوجرسی و گاردریل ) از تبلیغات کاندیدهای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری و سایر تبلیغات و رنگ آمیزی آن بود و تلاش شود تا با همکاری فعالان محیط زیست، این مکان ها مزین به شعارهای زیست محیطی و حفظ اموال عمومی شوند.
ولدبیگی اضافه کرد که در جاهای مناسب تابلو نوشته های هشدار دهنده و آموزشی باید نصب شوند و در صورت امکان و به منظور شناسایی سریع متخلفین (مخصوصا صاحبان نخاله های ساختمانی ) جاده مذکور با دوربین های ویژه زیر کنترل باشد.
به گفته او امکانات و ملزومات مورد نیاز این حرکت (از جمله دستکش، نایلون زباله و ماشین حمل زباله) توسط دهیاری شمشیر و بهرامی مسئول مرکز جامع سلامت روستایی شمشیر تدارک دیده شده بود که جای قدردانی دارد.
تیمور بهرامی از اعضای انجمن سبز روستای زردوئی نیز هدف از برگزاری این همایش را نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی و گرامیداشت هفته محیط زیست عنوان کرد و گفت: دراین همایش اعضای انجمن های روستاهای' زردوئی' ، 'شمشیر' و 'ژیوای' نوریاب، کارکنان محیط زیست شهرستان پاوه و اعضای شورا و هیات کوهنوردی و دهیار شمشیر حضور داشتند.
او فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و جلب توجه مسافران، رانندگان و شهروندان به مناسبت هفته محیط زیست و با شعار زباله های کنار جاده ای را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد و افزود: این دومین همایش پاکسازی روستای گردشگری شمشیر در سال 96 است که همایش اول در هفتم اردیبهشت امسال برگزار شد.
روستای گردشگری شمشیر با بیش از 2 هزار تن جمعیت در 10 کیلومتری شهر پاوه و 120 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.
در استان کرمانشاه 14 روستا به عنوان روستاهای گردشگری معرفی شده است که از این تعداد سه روستای هجیج، شمشیر و خانقاه در شهرستان پاوه است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و به دلیل طبیعت زیبا و بکر و جاذبه های طبیعی فراوان یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.