به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی عصر پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید لوازم و تجهیزات لازم به منظور اطفا حریق در اختیار نیروها قرار گیرد تا روند خاموش کردن آتش تسریع شود.
وی افزود: طرح مقابله با آتش سوزی از سوی مدیریت بحران باید تهیه شود تا در زمان بروز آتش بهترین عملکرد را داشته باشیم.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: وقوع آتش سوزی با توجه به فصل گرما و خشک‌ شدن مراتع طبیعی است از این رو ما باید خود را برای مهار آن آماده کنیم.
رازانی اضافه کرد: باید آتش در مراتع و جنگل ها را در نطفه خفه کنیم تا آتش به دیگر نقاط سرایت نکند.
وی با اهمیت تامین نیروی انسانی برای اطفا حریق جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت: باید برای تامین نیروی انسانی در زمان های بروز آتش فکری کرد تا وظایف ارگان های مختلف مشخص شود.
استاندار کرمانشاه بر اهمیت متمرکز کردن تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و اظهارداشت: باید تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق را در مراکز جنگلبانی انبار کنیم تا در زمان های نیاز مورد استفاده قرار گیرند.
رازانی همچنین در این جلسه در رابطه با استفاده از بالگرد برای اطفا حریق دستور پیگیری داد و بر لزوم حضور مدیران استانی در مناطقی که طعمه حریق می شوند، تاکید کرد.
در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: باید راه دسترسی‌ را در منابع طبیعی ایجاد کنیم تا در زمان بروز آتش بتوانیم تجهیزات و نیرو را به قلب آتش نزدیک کنیم.
مجتبی نیک کردار افزود: باید پهپاد هایی را در نظر بگیریم تا در با پرواز روزانه سطح مناطق به ویژه مناطق صعب العبور را رصد کند.
وی یادآور شد: فرمانداران وظیفه مدیریت بحران در شهرستان ها را بر عهده دارند و تمامی ارگان های نظامی و دولتی باید در زمان بروز بحران از فرمانداران تبعیت کنند.
در آتش سوزی 2 روز گذشته بیش از یکصد هکتار از مراتع و جنگل های ارتفاعات بازی دراز شهرستان قصرشیرین دچار آتش سوزی شد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.