سردار سرتیپ تقی مهری چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از پاسگاه های هنگ مرزی قصرشیرین افزود: از ماه ها قبل با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های امدادی و خدماتی، سازمان راهداری، استانداری، فرمانداری قصرشیرین و پست های تخصصی پلیس و مرزبانی، در حال تهیه ساز و کارهای لازم برای اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین در استان کرمانشاه هستیم.
وی از آمادگی کامل مجموعه انتظامی برای تردد زوار در اربعین امسال از مرز خسروی خبر داد و اظهار داشت: طرح ترافیکی ویژه اربعین از مسیر کرمانشاه به قصرشیرین و از قصرشیرین به خسروی اجرا می شود.
فرمانده پلیس راهور ناجا بیان کرد: اقدام های خوبی هم در حوزه حمل و نقل عمومی برای ایجاد توقفگاه برای افرادی که با اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی ورود کنند، در دست اقدام است.
سردار سرتیپ مهری در ادامه از تلاش های فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه برای آماده سازی این طرح تقدیر کرد و گفت: مسیر مرز رسمی خسروی از سال های دور میزبان زائران عتبات عالیات بوده و امید است امسال در ایام اربعین مقدمه های خوبی برای استقبال این زائران فراهم شود.
وی ادامه داد: در بازدیدی که امروز از مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی صورت گرفت ، اقدام های بسیار خوبی در دست انجام است و این استان به سرعت در حال آماده شدن برای استقبال از زائران در ایام اربعین امسال است.
رییس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد که امنیت و آرامش امروز کشور، مرهون رشادت های مرزداران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
سردار سرتیپ مهری ادامه داد: مرزداران با ایثار، فداکاری، شب بیداری و مراقبت های طولانی از نوار مرزی باعث شده اند تا ما امنیت پایداری را در کشور شاهد باشیم.
وی گفت: در بازدید از نوارهای مرزی، اقدام هایی که برای حراست از تمامیت ارضی کشور انجام می شود را مورد بازرسی قرار می دهیم و نیروهای ما با روحیه بالا، شجاعت، فداکاری و آمادگی کامل از مرزهای کشور حراست می کنند.
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه هم در سخنانی خدمت در نوار مرز را یک عبادت دانست و گفت: اگر ایمان ایرانیان در ادوار مختلف تاریخ و در بحران های سیاسی و اقتصادی نبود، هم اکنون شاهد این عزت و اقتدار نبودیم و در ایام ماه های پرفضیلت مثل ماه رمضان است که باید تزکیه نفس و انسان سازی انجام شود.
سردار سرتیپ لطفعلی پاکباز افزود: با پیگیری های مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز رسمی به روی زوار ایرانی بسته است.
مرز رسمی خسروی هفدهم خرداد سال 92 بدنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زوار ایرانی در آن سوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زائر ایرانی منجر شد، مسدود شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
شهرستان قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.