خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی مصوب پنجم بهمن ماه 1395 شورای عالی اشتغال؛ دانش آموختگان دانشگاهی از جمله در بخش کشاورزی در چارچوب استانداردهای آموزشی به فرا گرفتن مهارت یا ارتقا آن در واحدهای پذیرنده مبادرت ورزند.
او گفت: واحدهای پذیرنده کارورزان بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش‌های خصوصی یا تعاونی هستند که پس از ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به پذیرش کارورز برای آموزش مهارتی اقدام می‌نمایند.
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای دستورالعمل جدید اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان، افزایش قابلیت جذب و اشتغال آنان از طریق کسب مهارت و تجربه در محیط کار و ورود به بازار کار است، تصریح کرد: این طرح باعث ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای آنان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای دستورالعمل طرح کارورزی برای کلیه دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضی کارورزی تحت پوشش این طرح خواهد بود اضافه کرد: حداکثر سن کارورزان 23 سال برای کاردانی، 25 سال برای کارشناسی، 28 سال برای کارشناسی ارشد و 32 سال سال نیز برای مقطع دکتری درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل اجرای طرح کارورزی واحدهای پذیرنده به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده صرفا مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند، گفت: واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر 2 نفر کارورز مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشند.
شهبازی با اشاره به اینکه واحدهای پذیرنده کارورز باید دارای شرایط اخذ کارورز باشند، گفت: برای جذب کارورز لازم است واحد پذیرنده دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.
وی مدت زمان دوره کارورزی را طبق دستورالعمل اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان حداقل چهار ماه و حداکثر 6 ماه برای هر کارورز متناسب با استانداردهای آموزشی مهارتی اعلام نمود.
وی از حمایت های دولتی برای کارورزان طبق دستورالعمل مربوطه خبر داد و افزود: دستگاه ناظر براساس مقررات صنعت بیمه و در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه گر مورد تایید بیمه مرکزی کشور نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی یعنی بیمه حوادث کارورزان اقدام می‌نماید.
شهبازی اظهار کرد: کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم حداقل دستمزد کشور می‌باشد که توسط دستگاه ناظر به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در واحد پذیرنده در طول دوره، محاسبه و در مرحله آخر آزمون فنی و حرفه‌ای، به کارورزان پرداخت می‌شود.
متقاضیان کارورزی به منظور ثبت نام در سامانه کارورزی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرسhttps://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه نموده و در این سامانه ثبت نام کنند.
همچنین به منظور تسهیل در فرآیند کارورزی و ایجاد شرایط مناسبتر برای کارورزان و واحدهای پذیرنده مواردی توسط سازمان جهاد کشاورزی در دست پیگیری بوده که به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.