صفورا مقصودی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افراد روزه دار در وعده سحری بهتر است غذاهای حاوی قندها، میوه، سبزی و آب کافی را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که کربوهیدرات های موجود در آن ها به دیر هضم شدن غذا کمک می کند.
وی، غذاهای کربوهیدرات دار را شامل ماهی، مرغ، برنج، گوشت، سویا، و تخم مرغ دانست و گفت: علاوه بر آن خوردن میوه تازه و سبزی نیز بسیار مفید است.
مقصودی یادآور شد: به روزه داران توصیه می شود در وعده سحر 2 لیوان آب بنوشند، ضمن اینکه خوردن خرما، کشمش، عسل و شیر نیز موثر است.
این کارشناس تغذیه افزود: یکی دیگر از نکاتی که افراد روزه دار باید به آن توجه کنند اجتناب از مصرف غذاهای سرخ شده و ادویه دار در هنگام سحر است، ضمن اینکه باید از خوردن موادی که میزان قند بالایی نیز دارند خودداری شود.
وی همچنین خواستار پرهیز روزه داران از نوشیدن چای زیاد در وعده سحری شد و گفت: کافئین موجود در چای، باعث دفع مقادیر زیادی آب و نمک های معدنی مورد نیاز بدن شده و در نهایت باعث گرسنگی انسان در طول روز می شود.
مقصودی در خصوص وعده افطار نیز گفت: روزه داران باید مایعاتی مانند شیر و آب با دمای معمولی یا چای کمرنگ بنوشند و خوردن خرما را برای حفظ قندشان را در وعده افطار نیز بگنجانند.
وی در پایان و با بیان اینکه وعده افطار بهتر است با خوردن نان و پنیر یا سوپ آغاز شود، گفت: خوردن میوه های پرآب نظیر هندوانه، خربزه و طالبی نیز برای تأمین آب بدن و جلوگیری از تشنگی در طول روز توصیه می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.