حجت الاسلام عبدالله کریمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام (ره) اظهار کرد: در زمانی که هیچ کس جرائت عرض اندام برای اعتراض به رفتارهای دستگاه رژیم ستمشاهی را نداشت این امام بزرگوار امت بود که با اتکا به خداوند متعال به پا خواست و بساط آن ها را به هم ریخت.
وی یادآوری کرد: حضرت امام (ره) اندیشه های ناب اسلامی را که می رفت برای همیشه به دست فراموشی سپرده شود احیا و عزت و کرامت دوباره را به ملت بزرگ و رنج دیده ایران هدیه کرد.
حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت چند قرن اخیر برای حاکم کردم اسلام در ایران 15 سال مبارزه کرد تا سرانجام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و بساط ظلم و استبداد را برای همیشه از این سرزمین برچید.
این استاد دانشگاه گفت: حضرت امام (ره) برای آنکه ملت ایران را از چنگال ظلم و استبداد رهایی بخشد سال ها زندان، تبعید و دوری از خانواده را به جان خرید و به همین دلیل امروز همه ما مرهون فداکاری ایشان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رسید دشمنان دست از کینه و عداوت خود برنداشته و سعی داشتند به هرنحو ممکن انقلاب نوپای اسلامی را ریشه کنند به همین دلیل بلافاصله جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: در آن دوران سخت و طاقت فرسا مطمئنا اگر امام (ره) رهبری امت را برعهده نداشتند رزمندگان ما هرگز نمی توانستند مقابل هجوم های بی امان دشمنان مقاومت کنند اما دم مسحیایی امام راحل (ره) روحیه و توانی مضاعف به آن ها می داد و باعث می شد با دست خالی و تنها با سلاح ایمان و عشق به حضرت امام (ره) مقابل دشمنان بایستند.
مدرس حوزه های علمیه کرمانشاه تاکید کرد: در صحنه های مختلف نیز هدایت پیامبرگونه امام (ره) باعث شد تا مردم راه را از بیراهه شناخته و فریب تبلیغات دشمنان را نخورند و به یک معنا حضرت امام (ره) رهبری مقتدر، شجاع و بی نظیر بودند و کشتی انقلاب را به ساحل نجات رساندند.
وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه سکان دار فعلی این انقلاب یعنی مقام معظم رهبری نیز با همان صلابتی که در امام (ره) وجود داشت، کشور را مدیریت و رهبری می کنند و ایران اسلامی به لطف وجود چنین رهبران شجاع و مقتدری امروز به یکی از قدرت های بزرگ جهان تبدیل شده است.
حضرت امام خمینی (ره) اول مهر 1281 هجری شمسی مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) در شهر خمین دیده به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت، شامگاه 13 خرداد 1368 در 86 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.