محمودرضا نیازی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس ماده 14 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی وسایل سنجش، مشمول استاندارد اجباری قرار می گیرد.
وی افزود: براین اساس وسایل سنجش که در سراسر کشور و در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و کارخانجات مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد به استثنای دستگاه‌هایی که برای فروش یا مصارف شخصی بکار می‌رود باید در فواصل زمانی معین مورد کنترل و آزمون قرار گیرند.
نیازی همچنین با بیان اینکه استانداردسازی و بررسی صحت عملکرد کلیه وسایل سنجش، حق الناس است، گفت: اداره کل استاندارد استان کرمانشاه براساس وظایف قانونی خویش با نظارت بر کلیه وسایل توزین استان شامل وسایل توزین سبک (ترازوهای مورد استفاده در داد و ستد عمومی) و وسایل توزین چرخدار جاده‌ای (باسکول های سنگین جاده ای و ثابت همکف) تلاش می کند تا از تضییع حقوق شهروندان استان جلوگیری نماید.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه با تأکید بر اهمیت استانداردسازی وسایل سنجش در افزایش اعتماد مردم، یادآوری کرد: هر ساله با شروع فصل برداشت در استان و به‌ منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد وسایل سنجش، آزمون های صحت عملکرد باسکول‌های مورد استفاده در توزین محصولات کشاورزی ب‌خصوص محصولات راهبردی استان مانند گندم، جو، ذرت و ... در اولویت کاری این اداره کل قرار می‌ گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد اداره استاندارد کرمانشاه در طول سال گذشته و پوشش 144 درصدی برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته از مجموع 337 باسکول ثابت مورد آزمون، تعداد 11 باسکول ثابت همکف که صحت عملکرد آن‌ها حین بازرسی با استانداردهای مربوطه مغایرت داشتند، توسط بازرسان برای کالیبراسیون مجدد، تا زمان رفع نواقص گزارش شده از دسترس خارج شدند.
نیازی تصریح کرد: بر روی تمامی وسایل سنجشی که صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار بگیرد، برچسب آزمون دوره ای نصب خواهد شد.
وی در پایان گفت: از عموم همشهریان تقاضا داریم در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید نسبت به صحت عملکرد آنها، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفان مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.