دکتر حمید خسروی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به افزایش سطح اطلاع رسانی ها در زمینه بیماری و مسایل مربوط به حوزه پزشکی در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: به دلیل تبادل اطلاعات فراوان در طول شبانه روز در این شبکه ها، سطح نگرانی های مردم نسبت به بیماری ها نیز افزایش یافته است.
او با بیان اینکه اکنون بیماری اپیدمی در استان نداریم گفت: ما همواره مردم را به رعایت نکات بهداشتی در طول شبانه روز به ویژه در مورد تغذیه دعوت می کنیم و اگر شهروندان به این نکات توجه کنند، بیماری به سراغ آنها نخواهد رفت.
او گفت که در محیط به تعداد فراوان میکروب و باکتری وجود دارد و این خود شهروندان هستند که باید بهداشتی فردی را رعایت و خودمراقبتی کنند.
او به میوه و سبزی به عنوان یکی از مواردی که ممکن است منبع آلودگی باشد، اشاره کرد و افزود: توصیه ما شستن و ضدعفونی کردن سبزی و همچنین شستن میوه ها با آب تمیز است که با این اقدامات اولیه می توان بدون هر گونه نگرانی میوه و سبزی را مصرف کرد.
او شستن دست ها با آب و صابون را قبل از هر وعده غذایی و یا هر خوردنی لازم و ضروری دانست و اظهار کرد که دست ها به دلیل تماس بیشتر با محیط همواره در معرض آلودگی قرار دارد و باید نسبت به تمیز کردن آن اقدام شود.
رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری ها اشاره کرد و گفت: با گسترش شبکه های اجتماعی و تبادل سریع اطلاعات، سطح آگاهی و اطلاعات مردم افزایش یافته اما برخی از پیام های بهداشتی که در فضای مجازی تبادل می شود، نادرست است.
خسروی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی را بسیار بالا دانست و افزود: هر پیامی در این شبکه ها در کمترین زمان ممکن منتقل می شود اما مردم برای اطلاع از اخبار صحیح به رسانه های رسمی و پایگاه های اطلاع رسانی وزارت بهداشت مراجعه نمایند.
وی اظهار کرد که اکنون در استان کرمانشاه شاهد شیوع بیماری خاصی نیستیم و جای نگرانی وجود ندارد اما از مردم درخواست می کنیم نکات بهداشتی را رعایت کنند.
او به بیماری تب کریمه کنگو نیز اشاره کرد و گفت: افراد در صورت رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه های متخصصان، قابل پیشگیری است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.