به گزارش روز شنبه ایرنا، لاله مظفری در چهارمین جلسه آموزشی هزار و 300 نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی افزود: بیماری های قلبی و عروقی از مهم ترین عوامل مرگ و میر و از عمده ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.
وی اظهار کرد: مطالعات نشان داده است در جوامعی که دارای رژیم غذایی با کلسترول و چربی جامع کمتری هستند، میزان بروز بیماری‌ های قلبی و عروقی کاهش می یابد و میزان چربی خون آنها نیز کمتر است.
او گفت: همچنین رژیم غذایی نامناسب می تواند در ایجاد چاقی، افزایش چربی خون، دیابت و افزایش فشار خون موثر باشد که این موارد خودشان از عوامل زمینه ساز بروز بیماری‌ های قلبی، عروقی است.
نرگس شهبازپور دیگر مدرس این همایش نیز در ادامه جلسه گفت: ظروف یکبار مصرفی که به صورت شفاف می باشد و در آیین های عمومی و عزاداری ها برای نوشیدنی های داغ استفاده می شود در دراز مدت به دلیل مواد مضری که دارند در مقابل آب جوش، چای، شیر داغ و ... مواد پلیمری از خود آزاد می کنند و باعث بیماری های صعب العلاج و سرطان می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف باید با دقت باشد یعنی از ظروف یکبار مصرف صاف و شفاف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد استفاده شود.
او گفت: ظروف یکبار مصرف گیاهی بهترین ظروف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد و داغ می باشد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.