به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در نشست ستاد زکات استان کرمانشاه که در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: باید به موضوع زکات به عنوان یکی از احکام اولیه اسلام توجه بیشتری شود.
وی خاطرنشان کرد: زکات مساله مهمی در دین اسلام است و در کتاب آسمانی قرآن بارها در کنار نماز از آن یاد شده است.
آیت الله علما تصریح کرد: اگر زکات به طور کامل پرداخت شود هیچ فقیری در کشور باقی نخواهد ماند و این مدیریت اسلام است که زکات را برای زودن چهره فقر از جامعه ایجاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با ابراز تاسف از اینکه به مساله زکات در کشور به خوبی توجه نمی شود، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان برای احیای این حکم الهی شد.
وی در پایان اظهار داشت: همه کسانی که در راه احیای زکات تلاش می کنند اجر بزرگی نزد خداوند دارند و باید صمیمانه از آن ها قدردانی شود.

** پرداخت حدود 115 میلیارد ریال زکات در استان کرمانشاه
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در این جلسه از پرداخت 114 میلیارد و 870 میلیون ریال زکات در استان طی سال گذشته خبر داد.
حسین خدرویسی با بیان اینکه استان کرمانشاه در میزان پرداخت زکات بین استانهای کشور رتبه هفتم را داراست، یادآوری کرد: با این وجود انتظار پرداخت زکات بسیار بیشتری از مردم می رود که انشاالله با تبلیغ این امر الهی امسال شاهد افزایش مبلغ زکات پرداخت شده باشیم.

** 70 روحانی به تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات در روستاها می پردازند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: این سازمان نزدیک به 70 روحانی را برای تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات به روستاها اعزام کرده است تا آن ها را از فضائل و فوائد پرداخت زکات آگاه نمایند.
خسرو شهبازی در ادامه و با بیان اینکه متاسفانه رقم پرداختی زکات در استان کرمانشاه بسیار پایین تر از میزانی است که بنا بر حکم الهی بر دوش کشاورزان قرار گرفته، افزود: تنها در بخش گندم و جو زکات استان کرمانشاه باید مبلغی نزدیک به 760 میلیار ریال باشد که این گونه نیست.
وی در پایان خواستار ترویج فرهنگ سازی پرداخت زکات در بخش های مختلف حوزه کشاورزی نیز شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.