به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ لاله مظفری در همایش آموزشی نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی برای زنان سرپرست خانوار زیرپوش بهزیستی افزود: با توجه به مطالعات سبد غذایی مطلوب که در سال 1391 انجام شد، مصرف روزانه 35 گرم روغن و چربی توصیه شده در حالی که در کشور ما سرانه مصرف 46 گرم است.
او همچنین متوسط مصرف نمک در ایران را بیش از 2 برابر مقدار توصیه شده سازمان جهانی بهداشت ذکر کرد و گفت: همچنین متوسط مصرف قند وشکر روزانه 66 گرم است که بسیار بیشتر از توصیه سازمان جهانی بهداشت است.
وی با بیان اینکه اکنون در کشور ما روند بیماری های غیرواگیر هشدار دهنده است، گفت: بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ افراد بالای 30 سال است و تعداد زیادی از مردم دچاراضافه وزن و چاقی هستند.
دیگر مدرس این همایش نیز با بیان اینکه مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروز است، گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشورمان می شود، کنترل و نظارت سازمان های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.
نرگس شهبازپور افزود: یکی از راه های اطمینان از اصالت و سلامت این گونه کالاها وجود برچسب های اصالت بر روی کالا است.
این کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه اظهار کرد: سازمان غذا و دارو برای تمام محصولات سلامت محور وارداتی اعم از خوراکی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامی کرده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.