به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع مزارع زیرکشت گندم در شهرستان های غربی استان کرمانشاه، 23 هزار هکتار آن در گیلانغرب و 33 هکتار دیگر نیز در سرپل ذهاب قرار دارد.

*** پیش بینی برداشت 55 هزار تن گندم در گیلانغرب
مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب پیش بینی کرد که از 23 هزار هکتار از اراضی سطح زیرکشت، در مجموع 55 هزار تن گندم برداشت شود که این میزان در مقایسه با پارسال، پنج هزار تن افزایش یابد.
سعید حیدرپور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا از تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: مراکز خرید سیلوی 20 هزار تنی شهر گیلانغرب، سیلوی 10 هزار تنی گواور و سه مرکز خرید تعاون روستایی در دهستان های دیره، حومه و حیدریه برای این امر تجهیز و آماده سازی شده است.
وی اظهارداشت: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل برای خرید تضمینی گندم بر مازاد مصرف کشاورزان تعیین شده و توسط سه شعبه در شهرهای گیلانغرب، سرمست و دهستان دیره ، نسبت به پرداخت قیمت گندم خریداری شده از طریق سامانه اقدام خواهد شد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که بیش از 50 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان گیلانغربی خریداری شود که در صورت تحقق آن این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی همراه است.
مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: با توجه به گستردگی منطقه، هم اکنون 97 دستگاه کمباین کار برداشت گندم را انجام می دهند که از این تعداد، 47 دستگاه آن بومی منطقه و بقیه از شهرستان های استان و استان های همجوار تامین شده است.
حیدرپور گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیری شهرستان گیلانغرب تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت و در نقاط سردسیر نیز از تیر ماه آغاز خواهد شد.

** پیش بینی برداشت بیش از 80 هزار تن گندم از مزارع شهرستان سرپل ذهاب
مدیرجهاد کشاورزی سرپل ذهاب اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال از سطح 33 هزار هکتار اراضی زیرکشت این شهرستان، در مجموع بیش از 80 هزار تن گندم برداشت شود.
پورمراد جانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 350 دستگاه کمباین کار برداشت گندم از مزارع شهرستان را برعهده دارند و 30 دستگاه دروگر نیز در این رابطه فعالند.
وی اظهارکرد: به منظور جلوگیری از ریزش گندم، 65 کارشناس کشاورزی، بر روند عملیات برداشت محصول در این شهرستان نظارت می کنند.
وی با بیان اینکه اقدام های لازم برای خرید گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان صورت گرفته است، ادامه داد: به همین منظور تعداد پنج مرکز خرید مجاز و 2 مرکز خرید بذری در سطح این شهرستان آماده خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است.
گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 85 هکتار زمین کشاورزی و باغ دارند که از این میزان 41 هزار هکتار در گیلانغرب و 44 هزار هکتار دیگر آن در سرپل ذهاب واقع است که سالیانه 90هزار تن انوع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/3012/7398/8066 خبرنگاران نازنین باباخانی و سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.