به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد همتی روز شنبه در نشستی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط که با هدف بررسی مسایل و مشکلات توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی سومار برگزار شد، افزود: طرح ایجاد فیبرنوری بازارچه سومار و اتصال گمرک آن به سامانه جامع امور گمرکی کشور در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه عملیات انتقال فیبرنوری از گیلانغرب به محل بازارچه سومار تکمیل و به بهره برداری رسیده است، اظهارداشت: شبکه بانکی نیز در محل این بازارچه مرزی مستقر شده تا در خصوص انتقال وجه مشکلی نباشد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب همچنین از تکمیل و واگذاری 27 غرفه برای تجار و خدمات بازارچه تا هفته آینده خبرداد و گفت: با هدف تسهیل در امر صادرات، تعداد لیفتراک های فعال اکنون به 10 دستگاه افزایش یافته است.
همتی ادامه داد: در 2 ماه نخست امسال، 135 هزار و 748 تن انواع کالا به ارزش 106 میلیون دلار توسط هشت هزار و 207 کامیون به کشور عراق صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با صادرات کالاهای جدید از جمله مانند فرش ماشینی، قطعات سیمانی و گچی و گوشت مرغ، شمار اقلام صادراتی از مرز سومار اکنون به 54 قلم افزایش یافته است.
براساس آمارهای موجود از ابتدای شروع به کار بازارچه سومار در سال 94 تاکنون، 764 میلیون و 608 هزار تن کالا به ارزش 396 میلیون دلار توسط 43 هزار و 108دستگاه کامیون به عراق صادر شده است.
بازارچه مرزی سومار 16 فروردین 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسئولان محلی 2 استان به طور رسمی افتتاح شد.
بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد.
بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 72 هزار تن جمعیت، با عراق 15 کیلومتر مرز مشترک دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.