دکتر حسین امیری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمام اقدام های مهم و اساسی در زمینه ساخت، بازسازی و تجهیز این بیمارستان در سه ماه انجام گرفته است، گفت: از جمله کارهای مهم صورت گرفته اتاق عمل این مرکز با هفت اتاق عمل فعال و 12 تخت و 10 ریکاوری است که در 20 روز ساخته شد و به دست وزیر بهداشت افتتاح گردید.
او همچنین به ساخت پاویون پزشکان و پرسنل به تعداد 80 نفر به عنوان پروژه ای که همزمان با اتاق عمل های این مرکز انجام شد، اشاره کرد.
مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) در ادامه از بازسازی و تجهیز CSR ( استریلیزاسیون اتاق عمل)، واحد EOC (مرکز حوادث فوریت ها)، آزمایشگاه ، داروخانه، واحد درآمد دفتر پرستاری، واحد بایگانی و مدارک پزشکی و نیز انبار این مرکز که به عنوان بزرگترین انبار دانشگاه است، خبر داد.
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات این بیمارستان بازسازی شده و امسال موفق به کسب رتبه چهارم کشوری گردید از ساخت مرکز تلفن مجهز به دستگاه دیجیتال با ظرفیت 400 خط ، اتاق زباله سوز و نیز اتاق سوگ برای همراه بیماران فوتی به عنوان دیگر اقدامات اساسی در زمینه ساخت یاد کرد.
امیری در ادامه گزارش خود به پروژه های در دست اقدام این مرکز پرداخت و با بیان اینکه اتاق عمل 2 با ظرفیت چهار تخت جراحی و 10 تخت ریکاری در پانزدهم خرداد به بهره برداری خواهد رسید به سالن بزرگ انتظار مردم این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه زمانبندی شده ای این سالن در سه طبقه در 13 مرداد مصادف با تولد آقا امام رضا (ع) به بهره برداری خواهد رسید.
وی به اورژانس بزرگ بیمارستان، ساخت آشپزخانه و ساخت مسجد این مرکز به عنوان پروژه های بالقوه یاد کرد و ابراز امیدواری نمود در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آنها نیز باشیم.
مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه با عنوان مرکز سرطان شناسی در سال 1350 احداث و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1358 براساس نیاز استان به تختهای بستری با 150 تخت مصوب به عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد و با انتقال تعداد 150 نفر نیروی رسمی سازمان شیر و خورشید سابق شروع به کار کرد.
این مرکز با 220 تخت مصوب و 200 تخت فعال با مساحت 27 هزار متر مربع و با زیربنای 12 هزار متر مربع به عنوان سانتر مسمومیت و سوختگی و تنها مرکزفوق تخصصی چشم و فیکو و لیزیک غرب کشور در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با ارائه خدمات متنوع و ارزنده در جهت ارتقاء سلامت مردم استان فعالیت می کند و در تخصص های مختلف چشم ، گوش و حلق بینی ، عفونی، داخلی ، جراحی ، جراحی ترمیمی و فک و صورت نیز از همکاری مجربترین اساتید اعضای هیت علمی دانشگاه برخوردار است و در گروه تخصصی چشم تقریباً از خدمات تمام رشته های فوق تخصصی چشم (قرنیه، شبکیه، استرابیسم و ..) بهره مند است.
این مرکز همچنین با دارا بودن بخش های تخصصی و فوق تخصصی (چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی، مراقبت های ویژه، اورژانس مسمومیت و داخلی، عفونی، سوختگی، دیالیز) و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی (چشم ،لیزر و لیزیک ، جراحی، داخلی، گوش و حلق و بینی، سوختگی، بیهوشی و هموفیلی) و واحد های پیراپزشکی ( فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی )و واحد های پاراکلینیک (آزمایشگاه، سونوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی، داروخانه ) و اتاق عمل و CSR مجهز، واحد آموزش، کتابخانه، سمعی بصری، آمفی تئاتر و واحد اداری مالی نقش مهم و ارزنده ای را در تأمین ، حفظ و ارتقاء سلامت مردم استان و استان های همجوار ایفا می نماید.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.