به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمانشاه که در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز در حالی سی و پنجمین سالروز فتح خرمشهر را گرامی می داریم که این فتح عظیم سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر داد.
وی یادآوری کرد: اگر جنگ تحمیلی را بزرگترین توطئه دشمنان علیه کشور و انقلاب اسلامی بدانیم، بدون شک فتح خرمشهر نقطه عطفی برای ایران اسلامی در آن دوران حماسه آفرین بود.
رازانی با بیان اینکه تمام جهان با یکدیگر متحد شده بودند تا به هر شکل ممکن انقلاب اسلامی را ساقط کنند، گفت: دشمنان از شرق به سرکردگی شوری و از غرب به سرکردگی آمریکا تمام توانشان را به کار گرفتند تا ایران و انقلاب اسلامی را سرنگون کنند اما نتیجه به گونه ای دیگر رقم خورد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ایران اسلامی با رهبری مقتدرانه حضرت امام (ره)، جانفشانی رزمندگان و حضور مردم در پشت جبهه برای حمایت از رزمندگان باعث شد تا دشمنان در نهایت شکست بخورند.
وی افزود: تاریخ دفاع مقدس را می توان به 2 بخش تقسیم کرد، بخش اول قبل از حماسه فتح خرمشهر و بخش دوم پس از آزادسازی خرمشهر که معادلات جنگ را به هم ریخت.
رازانی گفت: صدام 2 هدف عمده را در جنگ با ایران دنبال می کرد که اولین آن اشغال تهران پایتخت کشور و دومین هدف نیز جداسازی خوزستان از خاک ایران بود که فتح خرمشهر مانع از دستیابی رژیم بعثی به این 2 هدف شد.
استاندار کرمانشاه یادآوری کرد: سازمان مللی که تا قبل از فتح خرمشهر خبری از آن نبود و با سکوت خود از جنایات رژیم بعثی حمایت می کرد پس از حماسه بزرگی که در روز سوم خرداد رقم خورد پیشنهاد پذیرفتن قطعنامه و آتش بس را به 2 طرف درگیری ارائه داد.
وی در پایان اظهار کرد: فتح خرمشهر دنیا را سرعقل آورد و به دشمنان انقلاب و نظام فهماند که ملت ایران هرگز تسلیم زیاده خواهی و زورگویی هیچ قدرتی در جهان نخواهد شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshahو کانال تلگرام به آدرسirnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.