به گزارش ایرنا رضا رحیمی روز سه شنبه در بازدید از دستآوردهای تحقیقاتی معاونت دیم موسسه تحقیقات کشاورزی کشور 'سرارود' با عنوان 'روز مزرعه' با تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات افزود: خوشبختانه با وجود همه تبلیغات مسموم و دلسرد کننده رسانه های بیگانه، مردم با هوشیاری تمام در 29 اردیبهشت ماه حضوری بسیار گسترده و کم سابقه در پای صندوق های رای داشتند و دکتر روحانی با بیش از 23 میلیون رأی برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور ایران برگزیده شد.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: مردم استان کرمانشاه اعم از جامعه شهری و روستایی و کشاورز نیز همچون دیگر هموطنان حضوری گرم و پرشور در پای صندوق های رأی داشتند که جای تقدیر بسیار دارد.
این مدیر ارشد اقتصادی استان خدمات ارائه شده توسط نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر را بسیار ارزشمند و گسترده توصیف کرد و گفت: با توجه به تلاش های شبانه روزی که در حوزه های مختلف در جریان است، کشور روز به روز در حال توسعه بیشتر است.
وی در ادامه سخنانش انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب را گامی مهم در راستای توسعه کشور دانست و گفت: این شعار یک انتخاب بسیار هوشمندانه است زیرا اگر اشتغال با تولید همراه باشد شاهد یک اشتغال پایدار در کشور خواهیم بود و نمود عینی این موضوع را می توان در حوزه کشاورزی مشاهده کرد.
رحیمی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی در حوزه کشاروزی خدمات گسترده ای را به جامعه روستایی و کشاورز ارائه کرده و این خدمات همچنان با گستردگی بیشتری تداوم خواهد داشت.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت: معاونت دیم موسسه تحقیقات کشاورزی کشور سرارود تاکنون دست آوردهای تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری برای جامعه کشاورزی داشته است که از جمله آن ها می توان به تولید رقم ریژاو به عنوان یک نمونه پرمحصول از بذر گندم دیم اشاره کرد.
این مدیر ارشد اقتصادی کرمانشاه افزود: کشاورزان معمولا در کشت دیم به طور متوسط یک و نیم تن گندم در هکتار برداشت می کنند که این میزان با بهره گیری از رقم ریژاو به چهار تن در هکتار و حتی بیشتر افزایش می یابد. این تجربه موفق توسط کشاورزان در جاهای مختلف به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل لازم را برای افزایش 2 تا سه برابری تولید محصولات کشاورزی را دارد در ادامه اظهار داشت: هر چند کرمانشاه به لحاظ کشاورزی یک استان دیم محسوب می شود ولی میانگین بارندگی در منطقه بیش از 400 میلیمتر بارندگی در سال است که یک پتانسیل فوق العاده برای توسعه کشت دیم محسوب می شود و می توان با برنامه ریزی بهتر و گسترده تر موجب افزایش تولید در حوزه کشاورزی شد.
رحیمی با تاکید بر لزوم گسترش کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در استان اظهار داشت: تاکنون کارهای تحقیقاتی زیادی صورت گرفته است ولی باید این فعالیت ها گسترش بسیار بیشتری پیدا کند و نتایج این تحقیقات و پژوهش ها با زبانی ساده به کشاورزان منتقل شود تا این دست آوردها عملاً در راستای افزایش تولید به کار گرفته شوند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه توسعه کشت رقم های پرمحصول را یکی از اهداف حوزه کشاورزی استان دانست و گفت: این کار موجب افزایش درآمد کشاورزان و بهبود وضعیت زندگی و معیشت آن ها می شود.
وی تاکید کرد: این بذرهای جدید پر محصول که حاصل تلاش های موسسه تحقیقات کشاورزی دیم سرارود است باید هر چه زودتر به بازار بیایند و در اختیار کشاورزان قرار گیرند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تصویب برجام بستر مناسبی برای توسعه اراتباطات بین المللی فراهم شده است و امیدواریم با بهره گیری از این فضای جدید بتوانیم زمینه حضور سازمان جهانی ایکاردو که از موسسات مهم حوزه تحقیقات کشاورزی در دنیا است را در کرمانشاه فراهم کنیم.
8066 انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.