به گزارش خبرنگار ایرنا، کرمانشاه استانی با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت با تنوع قومی و مذهبی، گلستان ایران محسوب می شود؛ اهل تشییع، اهل تسنن و اهل حق سه مذهبی که پیروان آن در استان کرمانشاه در طول قرن ها با هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و امروز به اوج اتحاد و انسجام رسیده اند.
مناسبت های ملی و دینی یکی از جلوه های بارز به نمایش گذاشتن اتحاد و انسجام میان این اقوام است و انتخابات برجسته ترین معیار برای سنجش میزان حضور در صحنه این طیف ها محسوب می شود.
لباس رنگارنگ و زیبای کُردی بر تن مردم کرمانشاه امروز زینت بخش شعبات اخذ رای در این استان است به طوریکه عکاسان و تصویربرداران ناب ترین تصاویر را از میان صفوف گسترده مردم رای دهنده برداشت می کنند.
کرمانشاهیان آماده شده اند تا حماسه دیگری خلق کنند و همانند دیگر صحنه ها، حضور خود را به همه اثبات نمایند و از پس این مشارکت گسترده به اعتلای ایران سرافراز و کرمانشاه در حال توسعه کمک نمایند.
نرخ مشارکت مردم کرمانشاه به طور میانگین در انتخابات های مختلف بیش از 65 درصد بوده و امروز کرمانشاهیان برای رکورد زنی و رساندن این درصد به بیش از 70 تلاش می کنند.
کرمانشاهیان با اتحاد و انسجام خود که در ایران مثال زدنی است امروز علاوه بر رئیس قوه مجریه، اعضای پارلمان های محلی را نیز انتخاب می کنند و از این راه به دنبال ساختن شهری آباد و توسعه یافته با کمک نمایندگانی که به صحن شورا می فرستند، هستند.
از جمعیت یک میلیون و 952 هزار و 434 نفری استان کرمانشاه ساکن در 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا، یک میلیون و 461 هزار و 727 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 83 هزار و 374 نفر آن ها رای اولی می باشند.
از یک هزار و 934 شعبه اخذ رای در استان ، 913 شعبه آن شهری و یک هزار و 21 شعبه نیز روستایی است.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.