علی چاله چاله روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های اقتصادی بخش کشاورزی استان برای ارتقاء سطح معیشت و اجرای طرح‌های متوسط و خُرد در طول سال های اخیر صورت گرفته، افزود: مهمترین منابع تامین این تسهیلات از صندوق توسعه ملی، خط اعتباری مکانیزاسیون، منابع کمک‌های فنی و اعتباری و منابع داخلی بانک‌ها بخصوص بانک کشاورزی است.
او با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان در دولت یازدهم، افزایش بهره ‌وری در زمین های کشاورزی و باغی بوده گفت: از دیگر رویکردهای دولت می توان به افزایش راندمان آبیاری در اراضی کشاورزی، توسعه سرمایه‌گذاری با تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد و استفاده از هلدینگ‌های توانمند در سطح کشور اشاره کرد.
وی افزود: جلب مشارکت گروه های اقتصادی بزرگ کشور در راستای توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان کرمانشاه همچون بنیاد مستضعفان و بنیاد کوثر و اجرای طرح‌های مهم و اشتغال‌زا در استان از دیگر اقدام های مهمی بوده که در این راستا انجام شده است.
چاله چاله با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزای بخش کشاورزی استان در زمینه‌های باغداری، توسعه گلخانه‌های بزرگ و اقتصادی و همچنین دامداری‌های بزرگ بوده گفت: از جمله این طرح‌های بزرگ می توان به باغ سه هزار هکتاری قصرشیرین، گلخانه 56 هکتاری اسلام آبادغرب و گاوداری 2 هزار و 500 راسی شیر و دام بنیاد ماهیدشت اشاره کرد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.