به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ داود ناصری امید در نشستی با مسئولان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از ضروریات جامعه است، افزود: ارائه آموزش های فنی و مهارتی می تواند زمینه رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان را فراهم نماید.
وی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در تغییر نگرش دانش آموزان به بازار کار و توانمندسازی آنان بسیار موثر است.
وی اظهار کرد: تابستان امسال تمام ظرفیت ها و پتانسیل های آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در بخش خصوصی و مراکز فنی و حرفه ای دولتی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آمادگی لازم را برای ارائه مهارت های فنی به دانش آموزان را دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید براینکه باید والدین از ضروریات آموزش های مهارتی آگاه شوند و فرهنگ کسب فن و مهارت در جامعه فراگیر شود، گفت: اگر با این نگاه به جلو حرکت کنیم بخش عظیمی از دغدغه های اشتغال جامعه رفع می شود.
ناصری امید، کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و افزود: برای دستیابی به جامعه پویا و با تحرک باید توجه ویژه به کار آفرینی و مهارت آموزی را در دانش آموزان ایجاد کرد.
وی با تاکید برغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان براساس مهارت محوری و آینده پژوهی گفت: با تغییر زیربنای فکری جامعه و کسب مهارت های کاربردی و کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص می توان به توسعه فضای کسب و کار رونق بخشید.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت و ضرورت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان با ارایه آموزش های فنی و حرفه ای گفت: در این مسیر پتانسیل و زیرساخت های لازم در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی استان برای استفاده مطلوب و بهره مندی بهینه از اوقات فراغت دانش آموزان وجود دارد.
دوره های آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 25 مرکز دولتی و 250 آموزشگاه بخش خصوصی ارائه می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.