در این روزهای پر تب و تاب، نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان با شیوه های مختلف برای جذب آرای بیشتر مردم تلاش می کنند.
در شهر روانسر نیز تنور انتخابات داغ شده است و بنرها و پوسترهای رنگارنگ با شعارهای مختلف در شهر خودنمایی می کند و بیش از هر چیزی نظر رهگذران و عابران را به خود جلب می‌کند.
هر چند از سوی نهادهای دست اندرکار مکان هایی برای چسباندن آثار تبلیغانی در نظر گرفته شده اما در جای جای شهر آثار تبلیغاتی به چشم می خورد.
اما در این میان چند تن از نامزدهای شورای شهر روانسر اعلام کرده اند که برای رعایت حقوق شهروندی پوسترهای آنان در سطح شهر نصب نخواهد شد.

23 نقطه شهر برای تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده است
شهردار روانسر گفت: به منظور حفظ زیبایی شهر 23 نقطه برای چسباندن آثار تبلیغاتی مجاز نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.
ابراهیم شهبازبیگی افزود: با هماهنگی ستاد انتخابات بیش از 2 هزار متر مربع برای تبلیغات نامزدها تعیین شده و با بسترسازی این محل ها سعی کرده ایم که چهره شهر خدشه دار نشود.
وی تاکید کرد: انتظار می رود طرفداران نامزدها در مدت زمان باقی مانده موارد قانونی را رعایت کنند.

** به نامزدهای تذکرها و هشدارهای لازم داده شده است
رییس هیات بازرسی بر انتخابات شهرستان روانسر نیز اضافه کرد: قبل از آغاز تبلیغات نامزدها، جلسه ای توجیهی با حضور مسئولان دادگستری و نیروی انتظامی برگزار شد و عناوین تبلیغات مجاز و غیرمجاز به آنها اعلام شده است.
بساطعلی نوری افزود: در زمان قانونی تبلیغات نیز، نامزدهایی که تخلف های آن ها آشکار بوده تذکرات جدی داده شده و در این راستا کمیته امحای آثار تبلیغاتی غیرمجاز نیز به صورت مستمر و جدی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون فضای شهر بسیار آرام و داوطلبان رقابتی سالم را در پیش گرفته اند.

** تبلیغات باید منسجم و برنامه ریزی شده باشد
میرزا بهرامی از فعالان اجتماعی روانسر در خصوص نحوه تبلیغات نامزدها افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی انتظار می رفت نامزدها از این عرصه بهره بیشتر و بهتری ببرند و یا از تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می کردند.
وی اظهار داشت: چهره شهر روانسر بسیار زشت شده و رویه تبلیغات به گونه ای است که حتی ستادهای تبلیغاتی پیاده روها را تسخیر و تردد برای شهروندان را سخت کرده اند.

** نامزدها مسابقه نصب پوستر و بنر راه انداخته اند
یکی از فعالان فرهنگی روانسر می گوید: نامزدها نباید برای معرفی و شناساندن خود فقط به نصب بنر و پوستر متوسل شوند و به گونه ای تبلیغات کنند که چهره شهر را مخدوش کنند
خالد محمدی اضافه کرد: برخی طرفداران نامزدها پیاده روهای شهر را تصاحب شده و به اماکن و اموال عمومی که متعلق به همه شهروندان است، آسیب وارد کرده اند.
وی گفت: اگر دغدغه این عزیزان بهبود وضعیت شهری است چرا از هم اکنون برای آبادانی شهر سهیم نمی شوند و با تبلیغات رنگ و لعاب دار چهره شهر را ناموزون کرده اند؟ اگر به کمک مدیریت شهری آمده اند چرا نمی توانند هواداران خود را مدیریت کنند تا اینگونه شهر را زشت نکنند؟
این فعال فرهنگی در ادامه از اقدام شایسته ستاد انتخابات روانسر برای ممنوع کردن استقرار ستادهای انتخاباتی در سه راه اصلی شهر قدردانی کرد.

**نامزدها به جای نصب عکس و پوستر سخنرانی کنند
یکی دیگر از فعالان فرهنگی و اجتماعی روانسر معتقد است: نامزدها به جای نصب بنر و پوستر به ارائه دیدگاه ها و برنامه های خود در قالب سخنرانی بپردازند.
رحیم کرمی گفت: متاسفانه تبلیغات نامزدها فقط به نصب بنر و پوستر محدود شده که چهره شهر را بسیار دگرگون کرده و مردم هم از این قضیه بسیار ناراحت هستند.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.