صفری تهیه کننده این مستند روز چهارشنبه در گفتکو با خبرنگار ایرنا گفت: این مستند در 13 قسمت 55 دقیقه ای توسط شبکه جام جم به پیشنهاد و با مشارکت وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در حال تهیه می باشد.
وی افزود: این مستند طبیعت بکر و ناشناخته حاشیه رودها و فرهنگ، آداب و رسوم مردمی که در حاشیه رودها زندگی می کنند را مورد بررسی قرار می دهد.
این تهیه کننده تلویزیون افزود: ما هم اکنون مشغول بازسازی یکی از این سنتها در روستای زیبا و گردشگری 'نسمه' شهرستان پاوه تحت عنوان نیایش و تقدس آب هستیم.
وی اظهار کرد: هزاران سال پیش این موضوع در فرهنگ ایرانیان باستان بسیار مورد توجه بوده که آب به عنوان یکی از نعمت های بسیار خوب خداوندی مورد توجه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: همزمان با ورود دین آسمانی اسلام هم این فرهنگ و سنت با آموزه های اسلامی عجین شده است.
صفری افزود: علاوه بر این در مستند به آثار تمدنی و تاریخی حاشیه رودها می پردازیم و در کنار این موضوع سعی می کنیم از فضای آب و رودخانه با کلک و قایق بادی هم حرکت می کنیم و تصاویر زمینی و هوایی متنوع و متفاوتی را از این مناطق بکر و زیبا تهیه کنیم.
وی افزود: پیش بینی می کنم این مستند در نیمه اول امسال از شبکه جهانی جام جم و دیگر شبکه های صدا و سیمای کشور پخش شود.
وی اضافه کرد: این مستند در بخش های زیادی از کشور از جمله آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، بخشهایی از لرستان و خوزستان کار شده وتا پایان فصل بهار بطور کامل تهیه خواهد شد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.