به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار روز شنبه در آیین گشایش اولین جشنواره گیاهان بهاری استان کرمانشاه که در محل مجتمع ستاره اورامان روانسر برگزار شد، افزود: سابقه سکونت انسان در روانسر به 50 هزار سال قبل و به دوران پارینه سنگی باز می گردد و این نشان می دهد روانسر استعدادهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.
وی اضافه کرد: روانسر در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری توانمندی های خوبی دارد که وظیفه داریم برای توسعه و پیشرفت شهرستان در این حوزه ها، از سرمایه گذران حمایت کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه در روانسر سرمایه گذارانی هستند که علاقه مند به سرزمین و آب و خاک خود هستند و این مایه افتخار است.
نیک کردار اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد و حضور گردشگران خارجی در سال های اخیر در کشور و افزایش مسافرت ها در داخل کشور، نشان از توجه دولت به مقوله گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه نیز گفت: اورامانات مقصد گردشگری طبیعی و تجاری مردم استان است و در بسیاری از روزهای سال به ویژه ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافرینی از سراسر کشور است.
جلیل بالایی افزود: برکات، خیرات و منافع ورود گردشگران به منطقه اورامانات در حوزه اقتصادی کمرنگ است و علت عمده آن برنامه ریزی کوتاه مسافران درون استانی است و بیشتر منافع خرید، به بازارچه جوانرود بر می گردد.
وی تصریح کرد: روانسر نه تنها دروازه اورامانات بلکه پیشانی اورامانات است و نباید تنها معبری برای عبور و گذر مسافران و گردشگران باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: تلاش داریم روانسر، جاذبه ها و زیبایی این شهرستان را برای گردشگران معرفی کنیم.
بالایی افزود: یکی از جاذبه های روانسر وجود بازار گیاهان خوراکی و بهاری است که تلاش داریم با برگزاری این جشنواره، روانسر و جاذبه های آن به مقصد اصلی گردشگران معرفی شود و این حق مردم روانسر است.
وی بیان داشت: بیش از 90 درصد منافع گردشگری زمانی تحقق پیدا می کند که اسکان و توقف صورت بگیرد و خوشبختانه سرمایه گذاران روانسری طرح بوم گردی و گردشگری طبیعی را آغاز کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: امیدواریم با ایجاد محل های اسکان از قبیل هتل ها و مهمانسراها در روانسر و برپایی چنین جشنواره هایی به ماندگاری هر چه بیشتر مسافران کمک کنیم.
فرماندار شهرستان روانسر نیز اظهار کرد: یکی از جاذبه های گردشگری روانسر حفظ اصالت، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم این شهرستان است.
حسین ویسمرادی افزود: ارتباط نسل حاضر با آداب و سنت و رسوم گذشتگان به رشد و توسعه فرهنگی کمک شایانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: روانسر استعدادهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و این جشنواره ها کمک می کند تا روانسر به نحو شایسته معرفی شود.
فرماندار روانسر گفت: با این جشنواره بخش دیگری از فرهنگ دیرینه روانسر معرفی می شود و می توانیم روانسر را برجسته کنیم تا در جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران موفق عمل کرده باشیم.
ویسمرادی ادامه داد: از سرمایه گذارانی که برای ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران بسترها و امکانات لازم را فراهم کنند حمایت خواهیم کرد.
در ادامه این جشنواره گروههای موسیقی و حرکت موزون به اجرای برنامه پرداختند.
این نمایشگاه از امروز (16 اردیبهشت) تا 22 اردیبشهت در مجتمع ستاره اورامان روانسر آماده بازدید علاقه مندان است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.