برخی ها سفرهای رییس جمهوری به استان ها را تبلیغاتی می دانند اما دکتر روحانی حق دارد در قالب این سفرها از نزدیک مردم را ببیند و رو درو با آنها سخن بگوید، دستاوردها و فعالیت های چهار ساله دولت را توضیح دهد و از مردم بخواهد این دوره از ریاست جمهوری او را تحلیل کنند.
دکتر روحانی در این سفرها پروژه های زیادی را نیز افتتاح می کند و حق مسلم اوست که آنچه در دولت او انجام و یا به سرانجام رسیده را افتتاح کند و از نظر قانونی، عرفی و اخلاقی هم خُرده ای به آن نیست.
برخلاف اظهارنظر برخی افراد، اتفاقا روزهای نزدیک به پایان هر دوره از ریاست جمهوری زمان اعلام گزارش به ملت است، آن هم گزارشی به همه مردم و در همه استان های کشور، تا خود مردم به قضاوت بنشینند و بدون اغراض سیاسی به تبیین عملکرد دولت بپردازند.
رییس جمهوری در طول چهار سال اخیر به هر استان 2 و یا سه بار سفر کرده و وعده هایی به مردم داده و مصوباتی را برای توسعه و آبادانی این استان ها به تصویب رسانده است و اینک در سفرهای خود پروژه های این مصوبات و وعده های داده شده به مردم را افتتاح می کند و این عین شفافیت و راستگویی است.
اگر دکتر روحانی به استان ها سفر نمی کرد را باید مورد نقد قرار داد که چرا رییس جمهوری به استان ها رفت و وعده ها داد و اکنون پشت سرخود را نیز نگاه نمی کند، اما او به همه استان ها می رود و خود شخصا بر روند اجرای مصوبات و وعده هایش نظارت دارد.
سفرهای استانی مصداق واقعی کار عملیاتی و میدانی است و جدا از طرح و پروژه و فعالیت های عمرانی، حضور رییس جمهوری در میان اقشار مختلف مردم و گوش سپردن به دغدغه های آنها است و این خود بستر بسیار خوبی برای طرح دیدگاه های مختلف در حضور دومین مقام اجرایی کشور است.
حضور رییس جمهوری در استان ها را باید به فال نیک گرفت چرا که بعد از یک دوره چهار ساله همه از او توقع رفع مشکلات را دارند و او هم دقیقا برای رفع همین دغدغه ها سفر می کند و از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار می دهد و این از مزایای سفر کردن رییس جمهوری است.
اگر رییس جمهوری در مرکز بنشیند مشکلات کشور را از دور و براساس شنیده ها و گزارش کارها رصد کند، باید به او ایراد گرفت که چرا از پشت میز برنمی خیزد و ایران را از دریچه ایران و نه از دریچه تهران نمی بیند که امروز دکتر روحانی در سفرهای استانی خود ایران را با هم می بیند و این یک حُسن است.
جدای از مقوله انتخابات، رییس جمهوری مستقر تا مدت زمان معلوم رییس اجرایی کشور است و حق دارد برنامه های خود را در چارچوب قانون تنظیم کند و قانون این حق را به او داده که برنامه های دولت خود را تا زمانی که رییس جمهوری است مدیریت و اعمال نماید.
سفرهای استانی رییس جمهوری، معاونان و وزرای کابینه او نقطه عطفی در کارنامه دکتر روحانی و تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید است و در همین سفرهای استانی بسیاری از گره های کور سال های گذشته، گشوده شد و می توان گفت که بخش زیادی از توسعه و آبادانی کشور از سفرهای استانی رییس جمهوری محقق شده است.
.............................................................................................................. ...............................
**خبرنگار ایرنا در کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.