به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز معلم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، افزود: این شهید والامقام، شهید راه علم و اندیشه است و زمانی که فضای جامعه را تاریکی فرا گرفته بود با قلم خود چراغ روشنایی جامعه شد.
وی اظهار کرد: امروز مطهری میراث امام (ره) و میراث این استاد شهید نیز مطهری ها، اندیشه ناب وی و کتاب های به جای مانده از ایشان است که می تواند الگوی معلمان امروز باشد.
وی بیان کرد: معلمان باید توجه داشته باشند که از خود چه میراثی به جای می گذارند و دانش آموزانی را تعلیم دهند که از همه لحاظ علم و دانش آن ها سرآمد باشد.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و در نهایت دستگاه تعلیم و تربیت و دانشگاه های ما یک سازمان مصرف کننده نیستند بلکه کارخانه تولید فکر هستند.
اکبری اضافه کرد: هر مملکتی که امروز در دنیا ادعای مدیریت جامعه را دارد باید در زمینه های متعدد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ، امنیتی و علمی و تمام ابعاد فکری و ذهنی جامعه برنامه داشته باشد.
وی افزود: معلم تمام عمر خود را صرف فکر و اندیشه ناب اسلامی در جامعه می کند از این رو معلمان رکن رکین جامعه هستند.
مدیر آموزش و پرورش قصرشیرین نیز در سخنانی با گرامیداشت روز معلم گفت: در طول سه سال گذشته کلاس های هوشمند این شهرستان از 28 کلاس به 62 کلاس درس افزایش یافته است.
منوچهر حسینی افزود: از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز مدارس این شهرستان هزینه شده است که این امر بیانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی از مهم ترین طرح های های عمرانی آموزش و پرورش قصرشیرین را ساخت دبستان 6 کلاسه در محله چهارقاپی با مساحت 983 متر مربع و با صرف بیش از 11 میلیارد و 908 میلیون ریال اعتبار و مدرسه 9 کلاسه خیر ساز برادران با میانگین پیشرفت فیزیکی 70 درصد ذکر کرد و گفت که این طرح در مهر سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: همچنین ساخت 2 باب مدرسه پسرانه و دخترانه همراه با یک سرسرای ورزشی در شهر مرزی نفت شهر نیز از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید در بخش عمرانی آموزش و پرورش قصرشیرین است.
حسینی گفت: همچنین استخر سرپوشیده دانش آموزی با صرف 20 میلیارد و 902 میلیون ریال اعتبار با زیربنای هزار و 486 متر مربع از دیگر طرح های عمرانی آموزش و پرورش قصرشیرین است که هم اکنون آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید، همه مدارس شهری این شهرستان مرزی به سامانه گرمایشی حرارت مرکزی (شوفاژ) و گاز تجهیز شده اند، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
در پایان پس از اجرای چندین برنامه فرهنگی هنری با اهدای هدایا و لوح سپاس از معلمان نمونه قصرشیرین تجلیل شد.
هم اکنون 48 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان در قالب 176 کلاس درس پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد 21 مدرسه شهری است.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، در مقاطع مختلف تحصیلی سه هزار و 600 دانش آموز دارد.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.