به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری سنقر و کلیایی با بیان اینکه این طرح در 11 استان دیگر از جمله کرمانشاه در حال اجراست، افزود: طلاق که نتیجه تصمیم غیر منطقی زوجین است پس از ثبت در سامانه الکترونیکی سازمان بهزیستی، توسط کارشناسان مورد بررسی و رفع مشکل قرار خواهد گرفت.
وی از راه اندازی و توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی در 140 شهرستان کشور از جمله سنقر و کلیایی خبر داد و گفت: این اورژانس با حضور در محلات آسیب پذیر شهر نسبت به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و خانوادگی اقدام می کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از این پس کودکان در مهدهای کودک روستاهای سنقر و کلیایی روزانه از یک وعده غذای گرم برخوردار خواهند شد.
راه اندازی مرکز فیزیوتراپی و کاردرمانی و شنوایی سنجی و کمکهای تامین جهیزیه، کمک به بیماران خاص و... از دیگر مساعدت های سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان سنقر و کلیایی بود.
فرماندار سنقر و کلیایی هم گفت: این شهرستان که فاقد زیرساخت های قوی در بحث ترانزیت می باشد، اثرات منفی در حوزه های مختلف و کاهش درآمد سرانه و محرومیتهایی را به همراه داشته است.
یاورمحمدی افزود: از طرفی سنقر و کلیایی از ظرفیت فرهنگی برجسته با تقدیم 417 شهید به انقلاب اسلامی، اقتصادی پویا و مردمی پرتلاش برخوردار است و برای توسعه شهرستان برنامه ای تحت عنوان برنامه سه ساله تدوین شده است.
وی از ارائه خدماتی از قبیل ساخت و مناسب سازی مسکن، پرداخت حق پرستاری، کمک هزینه جهیزیه و ودیعه و لوازم ضروری مسکن و دیگر خدمات اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این خدمات کافی نیست و شهرستان نیاز به خدمات بیشتری برای کمک به بیش از یک هزار معلول دارد.
فرماندار سنقر و کلیایی کمک به مستمری بگیران و افزایش سه برابری یارانه آنها، راه اندازی خدمات اورژانس اجتماعی برای کمک به افراد و خانواده های در معرض خطرات آسیب های اجتماعی را از خدمات قابل توجه دولت برشمرد.
سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز طلاق و اعتیاد را دو مشکل عمده شهرستان در حوزه اجتماعی برشمرد و اورژانس اجتماعی را برای رفع مشکلات آسیب های اجتماعی مهم دانست و خواستار جذب امکانات و تجهیزات و ارائه خدمات بیشتر به افراد آسیب پذیر جامعه شد.
سنقر و کلیایی با نزدیک به 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.