به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و معلمان کرمانشاه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم را به همه فرهنگیان کشور و استان تبریک گفت.
وی با اشاره به اهمیت و نقش معلم در جامعه، یادآوری کرد: این افراد به دلیل بینش و ارتباط با علم و دانش و تربیت، همواره جزو افراد ممتاز جامعه بوده اند.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: معلمان نقش پررنگی در بالا بردن سطح آگاهی جامعه داشته اند و همه ما خود را مدیون زحمات و تلاش های بی وقفه آن ها می دانیم.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: این شهید والامقام اشراف کاملی بر مسائل علمی داشت و با در نظر گرفتن مشکلات روز جامعه وارد مباحث مختلف می شد و آگاهی بخشی می کرد.
وی ادامه داد: اوایل انقلاب حزب توده به صورت وسیع در آموزش و پرورش نفوذ کرده بود و همین امر باعث شد که علامه طباطبایی (ره) و شهید مطهری (ره) کتاب روش رئالیسم را برای مقابله با این جریان فکری منحرف بنویسند که بسیار هم موثر واقع شد.
آیت الله علما در ادامه یادآور شد: شهید مطهری از شاگردان برجسته و پرکار امام خمینی (ره) بود و شاید هنوز بعد از گذشت سالیان دراز از شهادتشان، جای خالی وی در فضای علمی کشور پر نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: پیامبر(ص) بهترین هدیه خداوند را مسئله هدایت دانسته اند و امام حسین (ع) نیز برای هدایت انسان ها قیام کرد که این ها همه بیانگر اهمیت مساله هدایت است و هدایت امروز نوجوانان و جوانان مملکت نیز برعهده معلمان دلسوز گذاشته شده است.
در استان کرمانشاه بالغ بر 28 هزار معلم در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.