به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید داریوش ریزوندی از ورزشکاران کرمانشاهی رشته کشتی بود که در مسابقاتی نظیر کشتی آموزشگاه های کشور و رقابت های خانه کارگر مقام اول را کسب کرد و در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی نیز به عضویت تیم ملی درآمد.
شهید ریزوندی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و سرانجام دهم مهر 1361 و در حالی که فرماندهی گردان مالک اشتر تیپ محمد رسول الله (ص) را برعهده داشت در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

** آمادگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهید شاخص ورزش کشور
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهید شاخص ورزش کشور در سال 96 که در سرسرای جلسات دفتر فرماندهی سپاه استان برگزار شد، از آمادگی کامل برای برگزاری این یادواره خبر داد.
سردار بهمن ریحانی با بیان اینکه تاکنون یادواره های مختلفی به منظور از تجلیل از مقام شامخ شهدا در استان و با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شده، افزود: کرمانشاه و مجموعه سپاه همواره در برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و اثرگذار در روح و جان جوانان پیش قدم بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: چاپ بیش از یکصد جلد کتاب مربوط به شهدا و خاطرات و زندگی نامه آن ها، تهیه مجموعه عکسی 400 قطعه ای از شهدا و آماده کردن آلبوم دفاع مقدس از جمله اقدام هایی بوده که توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه انجام شده است.
سردار ریحانی در ادامه به انتخاب شهید ریزوندی از شهدای ورزشکار استان کرمانشاه به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 96 اشاره و اظهار کرد: وی و هزاران شهید دیگری که از این استان تقدیم اسلام و انقلاب شدند همگی مایه افتخار و عزت برای استان و مردم ما هستند.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه ادامه داد: باید با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های مرتبط، یادواره ای در خور شان شهید ریزوندی برگزار کنیم و سپاه نیز این آمادگی را دارد تا با تمام توان به هرچه بهتر برگزار کردن این رویداد کمک کند.
وی با بیان اینکه یادواره و کنگره هایی که در سطح کشوری برگزار می شوند نیازمند فضایی مناسب هستند، گفت: امیدوارم تا زمان برگزاری یادواره شهید ریزوندی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه بتوانیم فضایی مناسب برای برگزاری این مراسم ایجاد کنیم.
سردار ریحانی در پایان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را یک وظیفه مهم برشمرد و گفت: استقلال و آزادی امروزمان را مرهون خون پاک شهدا هستیم که برای حفظ کشور در مقابل دشمنان جان خود را فدا کردند.
در این جلسه مقرر شد یادواره شهید داریوش ریزوندی 17 مهر ماه امسال در شهر اسلام آبادغرب (زادگاه شهید) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.