به گزارش ایرنا، اسدالله رازانی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم در دانشگاه رازی افزود: هر آن چه که در زمینه معارف و توسعه و پیشرفت در جامعه عنوان می شود از طریق معلمان و اساتید دانشگاهی به افراد آموزش داده می شود و این موضوع در همه جوامع صادق است.
استاندار کرمانشاه افزود: در تمام جوامع بشری، اساتید و معلمان جزو فداکارترین، محبوب ترین، پرطرفدارترین و محترم ترین اقشار جامعه هستند.
وی در ادامه به جایگاه ویژه معلمان در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شده آیه اول سوره علق است که در آن خداوند خطاب به پیامبر اکرم می فرماید بخوان به نام پروردگارت.
وی افزود: پرودگار خود معلم انسان و معلم قلم است و قلم و آنچه که نوشته می شود آنچنان مهم است که خداوند به آن قسم یاد می کند.
رازانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توسعه استان پرداخت وعنوان کرد: اقدام های توسعه ای باید مساله محور و براساس یک شناخت کامل از مسائل مختلف باشد.
استاندار کرمانشاه افزود: کرمانشاه به مرکزی نیاز دارد که به شناخت دقیق مسئله های استان بپردازد و این مجموعه مطالعات و راهکارها را به شکل دایمی نگهداری و به مدیران و پژوهشگران عرضه کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی برای مدیریت چنین مجموعه هایی مناسب نیستند، افزود: دستگاه های اجرایی کاملاً درگیر مسایل اجرایی و روزمره هستند و مدیریت ها نیز معمولا کوتاه مدت هستند و با رفتن دولت ها دستخوش تغییر می شوند.
وی اظهار داشت: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و مجموعه ای که از یک پتانسیل علمی بسیار مناسب برخوردار است می تواند یک مجموعه کاملا مناسب برای ایجاد یک مرکز مطالعات و مساله شناسی توسعه استان کرمانشاه باشد. مرکزی که به بررسی آسیب ها، مسئله ها، راه حل ها و راهکارهای برون رفت از آن بپردازد.
رازانی تصریح کرد: با راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت نمی توان مشکلات استان را برطرف کرد و اینگونه کارها موجب انحراف در مسیر توسعه می شود.
وی کرمانشاه را استانی با ویژگی های خاص خود دانست و گفت: کرمانشاه استانی با ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی خاص خود است و نسخه ی پیشنهادی برای توسعه آن باید برخواسته از این ویژگی ها باشد و نمی توان همان نسخه هایی که در دیگر استان ها اجرا می شوند برای این استان هم پیچید.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.