به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد همتی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب که با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: هم اکنون 2 مجتمع غیردولتی خیریه هم به بیش از 600 تن از مددجویان، زنان سرپرست خانوار، دختران خودسرپرست، ایتام و نیازمندان زیرپوشش بهزیستی گیلانغرب خدمات ارائه می دهند.
وی اظهارداشت: درحوزه امور پیشگیری نیز سه مرکز مشاوره، پایگاه سلامت روان اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد توانسته اند برنامه های خود را سرعت ببخشند و با اجرای آموزش و تشکیل کارگاه های پیشگیری، علاوه بر آگاه سازی، خدمات لازم را نیز به مردم ارائه دهند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: در بخش اشتغال و مسکن هم در چهار سال گذشته، 40 مسکن مناسب شهری تحویل مددجویان زیرپوشش بهزیستی شد و 300 اشتغال پایدار نیز برای مددجویان و معلولان ایجاد شده است.
همتی نبود واحد توانپزشکی، محرومیت و محدودیت مکانی معلولان در بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی و ارتوپدی فنی و ضرورت افزایش اعتبارات درمانی و هزینه های موردی مددجویان و معلولان را از جمله مشکلات فراروی در گیلانغرب ذکر کرد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تقویت نهادهای حمایتی، محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم با اولویت استان هایی که درگیر موضوع جنگ تحمیلی بوده اند براساس برنامه توسعه ششم کشور نهایی شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.
فرهاد تجری از برنامه مشترک مجلس و دولت برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر و ساماندهی وضعیت اقتصادی و اجتماعی این قشر، افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و برنامه پیشگیری از معلول زائی و غربالگری ازدواج نیز خبر داد.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.