به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود یاوری روز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان کرمانشاه که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این مبلغ با پیگیری های استاندار کرمانشاه اختصاص یافته و به زودی کار تکمیل این مجموعه آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: تامین امنیت شغلی مادران باردار تا پایان دوران شیردهی، افزایش دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم و افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از دیگر اقدام هایی است که دولت تدبیر امید انجام داده است.
یاوری ادامه داد: افزایش چشمگیر مستمری افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد در اوایل سال جاری از اقدام های موثر دولت تدبیر و امید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه و با اشاره به منزلت و جایگاه کار و کارگر در فرهنگ ایرانی اسلامی، گفت: کارگر خود را خدمتگزار جامعه می داند و برای خدمت به همنوعانش می کوشد.
وی کارگران را مهره‌های اقتصادی جامعه دانست و افزود: کارگران در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذار داشتند.
رحمت‌الله رحمتی قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این مراسم، مدرک گرایی در جامعه کنونی را از عواملی دانست که باعث شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان کمتر به سمت مهارت‌آموزی بروند.
وی اظهار داشت: متاسفانه در دهه های اخیر فرهنگ کار و اشتغال معنی واقعی خود را از دست داده و مردم ما در سبد هزینه های خانوارشان هزینه ای برای مهارت آموزی در نظر ندارند اما هزینه های کلانی برای دانشگاه می پردازند.
رحمتی در پایان یادآوری کرد: ارتقا مهارت نیروی کار موجب تداوم و پایداری شغل، ارتقا بهره وری و بالا رفتن ضرب ایمنی کار می شود و باید به این سمت حرکت کنیم.
در پایان این مراسم از کارگران و کارفرمایان فعال و نمونه و کانون های کارگری بازنشسته شهرستانهای کرمانشاه، سنقر و کلیایی، بیستون و پاوه با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.