امیرپرویز نجفی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین گرد و غبار که از بعد از ظهر روز شنبه قصرشیرین را تحت تاثیر خود قرار داد، امروز برای چهارمین روز متوالی دید افقی را در قصرشیرین به شش هزار متر کاهش داده است.
وی بیان کرد: به دنبال وزش باد شدید، میزان دید به صورت مقطعی تا یک هزار متر کاهش یافته است که در ساعات آینده با بارش باران دید بهتر می شود.
وی اضافه کرد: همچنین بارش باران نیز که از دقایقی قبل در قصرشیرین آغاز شد با گرد و غبار و وزش باد همراه است.
وی گفت: دمای دمای فعلی هوای قصرشیرین 27 درجه سانتیگراد بالای صفر است که در گرمترین ساعت امروز به 33 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که در مقایسه با روز گذشته با سه درجه کاهش همراه است.
وی، میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز 32 اعلام کرد.
براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی کرمانشاه، ناپایداری هوا تا اواخر هفته جاری در جو منطقه مستقر است.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین در مجموع 17 روز درگیر گرد و غبار بود که این میزان در فروردین 8 و در اردیبهشت نیز 9 روز به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد که پارسال شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119 روز درگیر گرد و غبار بود.
وی همچنین میزان بارندگی ثبت شده از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون را در قصرشیرین 39 و چهار دهم میلیمتر و از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه 95 ) تاکنون را نیز 191 میلیمتر اعلام کرد.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.