به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود صادقی عصر دوشنبه در همایش انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه رازی کرمانشاه در دانشکده علوم این دانشگاه افزود: در جمهوری اسلامی ایران هیچ مقامی نیست که با رای مردم بر سرکار نیامده باشد، همه مسئولان کشور، حتی رهبر معظم انقلاب نیز برآمده از رای مستقیم و غیرمستقیم مردم هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه ریاست جمهوری براساس اصول 113 و 114 قانون اساسی بعد از رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: ریاست جمهوری، نماد جمهوریت نظام اسلامی و ملی کشور است که با رای مستقیم مردم انتخاب می شود.
وی رابطه حاکمیت و مردم در نظام جمهوری اسلامی را رابطه ای دو سویه و متقابل دانست و گفت: اصل 56 قانون اساسی، حاکمیت مطلق را از آن خداوند می داند و سپس انسان ها را حاکم بر سرنوشت خود می داند و ادامه مسئولیت هیچ مقامی بدون رضایت و خواست مردم دارای مشروعیت نیست.
او عدالت خواهی، آزادیخواهی و اجرای احکام اسلام را سه وجه بارز، مهم و غیرقابل تفکیک نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این سه وجه، ماهیت نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد و هیچ یک از آنها نباید فدای دیگری شود.
این نماینده اصلاح طلب، شفافیت سازی را عامل اصلی در ریشه کنی فساد در کشور دانست و گفت: بین شفافیت سازی و پاسخگویی مسئولان به مردم و فساد رابطه مستقیم برقرار است.
صادقی انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم و با اهمیت دانست و گفت: رییس‌ جمهوری با اختیارات زیادی که در اداره و تصمیم سازی کشور دارد، در سرنوشت مردم تاثیرگذار است و مردم باید با هوشیاری بالایی دست به انتخاب بزنند.
وی همچنین گفت: مردم نباید گول شعارهای عوام فریبانه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری را بخورند و مانند دولت های نهم و دهم باعث هدر رفت سرمایه عظیم مالی کشور و رکود، تورم و فساد شوند.
وی در پاسخ به انتقاد برخی نامزدها مبنی بر اینکه مردم کاهش تورم در کشور را حس نکرده اند، گفت: این انتقاد عوام گرایانه است چرا که دولت یازدهم شتاب افزایش قیمت ها را گرفت و مانع از این شد که کشور به سرنوشت ونزوئلا مبتلا شود.
وی در پایان انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز با اهمیت دانست و گفت: مهمترین تاثیر انتخابات شوراهای شهر و روستا گسترش مشارکت حداکثری مردم نقاط دور دست دورافتاده نظام در حق سرنوشت خودشان است و باعث تقویت مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم و نهادهای اجتماعی می شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری بار دیگر مردم حماسه بیافرینند و با مشارکت حداکثری، دولت عقل و تدبیر را انتخاب کنند.
3209/8066/1860
خبرنگار:عبادالله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.