مهدی ویسانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در بخش تأمین مسکن برای خانواده های 2 معلوله روستایی از تعداد 49 خانوار به 36 خانوار مسکن واگذار شده که معادل تحقق 73 درصدی تعهدات در این زمینه بوده است.
به گفته وی، مابقی خانوارهای شناسایی شده که هنوز موفق به احداث مسکن نشده اند، متقاضیانی هستند که اقدام لازم را انجام داده و به مرحله انعقاد قرارداد با بانک عامل نرسیده اند.
ویسانی خاطرنشان کرد: خانواده های دارای 2 معلول به بالای روستایی مبلغ 180 میلیون ریال کمک بلاعوض را دریافت می کنند که علاوه بر این مبلغ، مددجویان در روستاها می توانند 180 میلیون ریال دیگر نیز وام کم بهره بگیرند.
وی گفت: همچنین اعطای وام کم بهره 180 میلیون ریالی شامل مددجویان شهری که در شهرهای زیر 25 هزار نفر زندگی می کنند، نیز می شود.
وی با بیان اینکه تعهد واگذاری مسکن به خانواده های دارای 2 معلول شهری در استان کرمانشاه 242 خانوار بود، گفت: تاکنون 233 خانوار مسکن خود را دریافت کرده که نشان از تحقق 96 درصدی است.
کارشناس مسئول مسکن معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی کرمانشاه، همچنین از کمک بلاعوض 300 میلیون ریالی به خانواده های دارای 2 معلول به بالای شهری برای ساخت مسکن خبر داد.
به گفته ویسانی، از تعداد تعهدات واگذاری مسکن به مددجویان شهری 73 خانوار زمین در اختیار آنها قرار داده شده که کار احداث واحدهای مسکونی در بعضی از شهرستان ها آغاز شده و مابقی نیز در سال جدید آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: 6 خانوار از سهمیه باقی مانده در استان نیز درخواست خود را به معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی استان ارائه داده اند که پس از طرح موضوع در کمیته راهبری استان و موافقت اعضا، اقدام به احداث واحدهای مسکونی خود کرده و در سال جاری صد درصد سهمیه استان جذب خواهد شد.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.