به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یکی از دستور کارهای اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمانشاه به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار موضوع پسماندهای بیمارستانی بود که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این باره افزود: تمام بیمارستان های استان مجهز به دستگاه بی خطر سازی زباله شده اند و تمام زباله های عفونی در استان بی خطر می شود و سپس به محل دفن منتقل می گردد.
به گفته دکتر شکیبا، 40 میلیارد ریال برای خریداری دستگاه های بی خطرسازی زباله های عفونی در استان هزینه شده است.
او گفت که دانشگاه علوم پزشکی وظایف خود را در ارتباط با زباله های عفونی و غیرعفونی به صورت قانونی انجام می دهد اما مشکل زمانی بروز می کند که زباله به محل دفن منتقل می گردد چرا که آنجا زباله دزدهایی کمین کرده اند و زباله ها را با خود می برند.
وی دفن زباله ها را یکی از اشکالات در این چرخه دانست و افزود: مکان دفن که بالاتر از سراب قنبر و در شمال شهر کرمانشاه واقع شده، نامناسب است و برخی افراد نیز آنجا چادر زده اند و به محض تخلیه زباله آن را با خود می برند.
وی گفت اگرچه این زباله ها غیرعفونی هستند و بی خطرسازی شده اند اما بردن آن توسط زباله دزدها منجر به بروز بیماری در سطح جامعه می شود و به تازگی تصاویری و فیلم هایی از این مکان تهیه شده و در فضای مجازی انتشار یافته که منجر به نگرانی مردم شده است.
او پیشنهاد داد که شهرداری زباله را از بیمارستان تحویل بگیرد و آن را دفن نماید تا از بروز مشکلاتی در این پروسه جلوگیری شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 2 شرکت بخش خصوصی در شهر کرمانشاه اقدام به جمع آوری زباله های بیمارستانی و انتقال آن به محل دفن می کردند، گفت: این 2 شرکت با وجود تذکرات و اخطارهای فراوان در این زمینه تخلف می کردند و زباله ها را براساس قوانین و ضوابط جمع آوری و دفن نمی کردند که از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کردیم.

**مکان دفن زباله در کرمانشاه محصور شود
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه 13 بیمارستان استان به دستگاه های بی خطرسازی زباله مجهز شده است، گفت: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اقدام های مناسبی انجام داده اما مشکل اصلی مکان نامناسب دفن زباله در شهر است.
غلامحسین کاظمی، پیشنهاد داد که مکان دفن زباله در کرمانشاه محصور شود تا افراد به راحتی نتوانند در این محیط تردد نمایند.
او همچنین از اینکه برخی بیمارستان ها اجازه ورود ماموران محیط زیست به منظور بررسی فعالیت های بی خطرسازی زباله ها را ندادند، انتقاد کرد و گفت: محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر براساس قانون می تواند بر فعالیت دستگاه ها نظارت کند.
وی یادآور شد که قرار است در کارگروه پسماند استان برای محل دفن زباله های شهر کرمانشاه، سایت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت که سایت ویژه برای زباله های عادی شهر کرمانشاه به زودی ایجاد می شود و این نوع زباله ها دیگر در سراب قنبر دفن نمی شود.
استان کرمانشاه حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر از این جمعیت در کلان شهر کرمانشاه مرکز استان ساکن هستند.
در کلان شهر کرمانشاه روزانه حدود 650 تن زباله تولید می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.