به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود میرزاعسگری روز یکشنبه در نشست خبری برگزار شد، به نقش مهم نیروی برق در زمینه امنیت و رفاه مردم اشاره کرد و گفت: با این میزان تولید برق، رشد 15 درصدی نسبت به سال 94 به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه نیروگاه بیستون در سال 95 نسبت به سال 94، در زمینه تولید انرژی ناخالص رشد 13 درصدی داشته است.
وی با تاکید براینکه بیش از سه درصد برق کشور در نیروگاه بیستون تولید می شود، اظهار کرد: این نیروگاه در سال گذشته موفق به تولید چهار میلیون و 289 هزار و 350 مگاوات ساعت انرژی ناخالص شده است.
به گفته میرزا عسگری، این نیروگاه بهره برداری و نگهداری از 2 واحد بخار نیروگاه بیستون و چهار واحد گازی اسلام آبادغرب را برعهده دارد.
وی از گاز طبیعی به عنوان سوخت اصلی واحدهای بخار و از مازوت به عنوان سوخت دوم این نیروگاه یاد کرد و افزود: این نیروگاه علاوه بر سهم تولید، از نقش پایدار کننده ای در غرب کشور برخوردار است.
میرزاعسگری، در خصوص نیروگاه اسلام آباد نیز گفت: این نیروگاه با تولید 235 هزار و 803 مگاوات ساعت انرژی در سال گذشته رشد 50 درصدی را به همراه داشته است.
این مسئول تصریح کرد: پیش بینی ها حاکی از تولید چهار میلیون و 100 هزار مگاوات ساعت انرژی ناخالص در سال 96 در این 2 نیروگاه است.
وی یادآور شد، آب مورد نیاز نیروگاه از طریق سه حلقه چاه فلمن، با ظرفیت نامی آب دهی 2 هزار متر مکعب در ساعت تامین می شود که تاکنون به دلیل کاهش منابع زیرزمینی ظرفیت آب دهی یکی از چاه ها برابر یک هزار و 150 متر مکعب و 2 چاه دیگر 250 متر مکعب در ساعت است.
در ادامه، خبرنگاران و اصحاب رسانه از بخش های مختلف نیروگاه بیستون بازدید کردند.
8066/7460 خبرنگار:زهره کرم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.