به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا عبدالله غفوری روز شنبه در همایش روز ملی شوراها که با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سرسرای اداره تبلیغات اسلامی روانسر برگزار شد، افزود: مشورت در امور یکی از صفات انسان های خوب و مومن است.
وی تصریح کرد: در مشورت از خردجمعی استفاده می شود و بهره گیری از این مهم از استبداد و خودکامگی جلوگیری می کند.
امام جمعه روانسر اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مشورت در راس امور قرار دارد و این نظام بر پایه شور و مشورت مبتنی است.
ماموستا غفوری با بیان اینکه بایستی تصمیمات شورا براساس شریعت و مبانی اسلام و در راستای قانون اساسی باشد تصریح کرد: جایگاه شوراهای اسلامی در عرصه تصمیم گیری بسیار با اهمیت است و این نهاد نماد تحقق مردم سالاری دینی در کشور می باشد.
فرماندار روانسر نیز گفت: اساس و اصول نظام جمهوری اسلامی براساس آرای مردم و شور و مشورت است.
حسین ویسمرادی با بیان اینکه مشورت در کارها زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم خواهد کرد، اضافه کرد: شوراها نمایندگان مردم هستند که بایستی از توان و مشارکت مردم برای آبادانی شهرها و روستاها بهره بگیرند.
وی ادامه داد: فلسفه وجودی شورا بهره گیری از خرد جمعی است و شورا در عقلانیت انسان ها ریشه دارد.
فرماندار روانسر اظهار داشت: شوراها نماینده مردم برای تصمیم سازی در جهت خواسته ها و علاقه های مردم هستند که از این فرصت باید برای خدمت رسانی بیشتر استفاده کنند.
بخشدار مرکزی روانسر نیز گفت: آمار ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی روستا در این بخش نسبت به دوره چهارم رشد 35 درصد داشته است.
حسن بهرامی افزود: از 86 روستایی که مشمول برگزاری انتخابات هستند در 69 روستا آمار داوطلبان به حد نصاب رسیده و انتخابات در آنها برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: در سال گذشته 34 طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون از محل مشارکت های مردمی و توسط دهیاران اجرا شده است.
بخشدار مرکزی روانسر ادامه داد: برای اجرای 37 طرح عمرانی در سطح روستاهای بخش مرکزی روانسر 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
فرماندار روانسر اظهار داشت: شوراها نماینده مردم برای تصمیم سازی در جهت خواسته ها و علاقه های مردم هستند که از این فرصت باید برای خدمت رسانی بیشتر استفاده کنند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.