به گزارش خبرنگار ایرنا، با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی در روز شنبه دوم اردیبهشت، دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از رد صلاحیت کمتر از 10 درصد داوطلبان در هیات نظارت استان خبر داد.
داریوش رستم آبادی همچنین به ثبت نام 9 هزار و 857 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم اشاره کرد و گفت: از این تعداد هشت هزار و 528 نفر در روستاها و هزار و 329 نفر در شهرها داوطلب شده اند.
وی تعداد داوطلبان زن این دوره را 429 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 313 نفر در روستاها و 116 نفر در شهرها داوطلب شده اند.
رستم آبادی تعداد داوطلبان مرد این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی را نیز 9 هزار و 428 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هشت هزار و 215 نفر در روستاها و هزار و 213 نفر نیز در شهرهای استان داوطلب شده اند.

** امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری مردم فراهم است
فرماندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه با اقدام های انجام گرفته و برنامه ریزی بعمل آمده امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری مردم در 29 اردیبهشت در این شهرستان فراهم شده است.
فضل الله رنجبر در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه به بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در مجموع 2 هزار و657 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کرمانشاه احراز صلاحیت شدند.
وی افزود: در حوزه شهری و در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران و هلشی از مجموع 395 نفری که ثبت نام کردند، صلاحیت 364 نفر در هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات تائید شدند.
رنجبر همچنین با اشاره به استعفای هفت نفر از نامزدها، یادآوری کرد: صلاحیت 31 نفر نیز که 27 نفر آن ها در حوزه شهر کرمانشاه و چهار نفر نیز در حوزه شهرهای ماهیدشت، کوزران و هلشی بودند احراز نشد.
فرماندار کرمانشاه همچنین به تائید صلاحیت شدگان شورای روستاهای بخش های تابعه شهرستان کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: از مجموع 2 هزار و 356 نفری که ثبت نام کرده بودند صلاحیت 2 هزار و 293 نفر تائید شد اما صلاحیت 63 نفر احراز نگردید.

** معاون وزیر راه و شهرسازی: قطار آخر خرداد به کرمانشاه می رسد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با تکمیل عملیات ریل گذاری، قطار آخر خرداد ماه امسال به کرمانشاه خواهد رسید.
خیرالله خادمی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن کرمانشاه با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه بسیار مطلوب است، عنوان کرد: کل ایستگاه راه آهن کرمانشاه تاکنون 55 درصد، میزان زیرسازی 98 درصد و کل پروژه 85 درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه تا امروز 12 هزار میلیارد ریال برای راه آهن کرمانشاه هزینه شده است و 200 تا 300 میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود، گفت: راه آهن ملایر به کرمانشاه 175 کیلومتر طول دارد که تاکنون مسیر ملایر به فیروزان انجام شده و باقی مسیر نیز در حال تکمیل است.

** صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد
صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان که به علت اعتراض رانندگان بونکرهای عراقی در پی ممنوعیت ورود سیمان فله ای به عراق متوقف شده بود، با پیگیری های صورت گرفته امروز (چهارشنبه) از سر گرفته شد.
فرماندار قصرشیرین با اعلام این مطلب افزود: با پایان یافتن اعتراض رانندگان بونکرهای عراقی پس از گذشت پنج روز و باز شدن مسیر کامیون های حامل کالاهای صادراتی، از صبح روز چهارشنبه شاهد انجام صادرات از مرز رسمی پرویزخان هستیم.
فرامرز اکبری خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای مختلف از طریق این مرز به عراق صادر می شود.

** رییس عقیدتی، سیاسی ارتش: انتخابات باعث افزایش ارتقای امنیت می شود
رییس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، نقش انتخابات در ارتقای امنیت ملی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به وضعیت کنونی منطقه حفظ و ارتقای امنیت کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و یکی از مهمترین کارکردهای انتخابات ارتقای امنیت کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسمی با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در قرارگاه منطقه ای غرب با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه ارتش حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور است، افزود: اولین مزیت برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارتقای امنیت کشور در داخل و خارج از کشور است.
به گفته وی، مشارکت در انتخابات منجر به ثبات سیاسی کشور می شود چرا که برگزاری انتخابات عامل ارتقای رضایت گروه های سیاسی و اجتماعی می شود و وقتی تعادل و ثبات جامعه حفظ شود منجر به ارتقای امنیت موثر خواهد شد.

** وجود بیش از28 هزار خیر مدرسه ساز در ایران /ساخت 110هزار کلاس درس توسط خیرین
مشاور رئیس سازمان تجهیز و نوسازی و مسئول ستاد بانوان خیران مدرسه‌ ساز کشور از وجود 28 هزار و 262 خیر مدرسه ساز در ایران خبر داد و گفت: از مجموع خیران مدرسه ساز کشور، 19 هزار و 391 نفر آن ها را آقایان، چهار هزار و 966 نفر را بانوان و سه هزار و 905 نفر را نیز اشخاص حقوقی تشکیل می دهند.
وی یادآوری کرد: در استان کرمانشاه نیز 402 خیر مدرسه ساز داریم که 321 نفر آن ها را آقایان، 63 نفر را بانوان و 18 نفر را نیز اشخاص حقوقی تشکیل می دهند.
نیریزی همچنین به مشارکت بسیار خوب خیران مدرسه ساز در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این افراد تا ابتدای امسال بیش از 110 هزار کلاس درس در نقاط مختلف کشور احداث کرده اند.

** صعود سراسری راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز با رمز یا زهرا (س)
صعود سراسری 25 هزار تن ازکاروان های راهیان نور، بسیجیان ، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب روز جمعه (هشتم اردیبهشت) با رمز مقدس یا زهرا (س) آغاز شد.
در این آیین هزاران تن از عاشقان شهدا به یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس و گلگون کفنان عملیات غرورآفرین بازی دراز به صورت گروهی و انفرادی با پای پیاده به این ارتفاعات صعود کردند.

** طولانی ترین تونل انتقال آب کشور دراستان کرمانشاه به بهره برداری رسید
بلندترین تونل انتقال آب کشور با نام زاگرس روز جمعه با حضور وزیر نیرو و استاندار کرمانشاه به بهره برداری رسید.
حمید چیت چیان وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه این طرح اظهار کردذ: امروز یکی از لذت بخش ترین روزهای دوران مسئولیت من است که شاهد تحقق این پروژه عظیم و ‌کلان هستیم.
وی افزود: این پروژه از افتخارات مهندسی کشور به شمار می رود و همه کارشناسان براین باورند که یک نمونه بی نظیر در این عرصه، نه تنها در کشور، ‌بلکه در جهان است.
چیت چیان در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت جهادی دست اندرکاران این پروژه عظیم‌ افزود: بسیاری از مدیران و مشاوران و ناظران این طرح از دلاورمردان دوران دفاع مقدس هستند و تحقق چنین طرح با عظمتی تنها با علاقه، اراده و تصمیم فوق‌العاده میسر شد و باید این کار را به همه ملت ایران و بخصوص مقام معظم رهبری تبریک گفت.
اسدالله رارانی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم از وزارت نیرو و تمامی کسانی که در تحقق این پروژه سهیم بوده اند تقدیر کرد و افزود: با بررسی سوابق و تاریخچه حوزه برنامه ریزی منابع آب می توان دریافت که حدود یک قرن است که مجموعه کارشناسان این حوزه آرزوی تحقق این سامانه را دارند که خوشبختانه سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در این پروژه بود و در مرداد 93 این پروژه در ردیف تامین اعتبار صندوق توسعه ملی قرار گرفت و اهتمام دولت تدبیر و امید در به پایان رساندن این کار قابل ستایش است.
تونل زاگرس با 49 کیلومتر طول قابلیت انتقال یک میلیارد متر مکعب آب سد داریان پاوه را به زمین های کشاورزی استان های کرمانشاه و ایلام دارد.
وزیر نیرو پیشتر از اختصاص 60 هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح در دست اجرای گرمسیری در استان های کرمانشاه و ایلام خبر داده بود.
در این طرح 50 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین تبدیل به کشت آبی خواهد شد و همچنین از این میزان 100 میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

** امام جمعه کرمانشاه: ستادهای انتخاباتی به اخلاق و معیارهای اسلامی پایبند باشند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی از آنها خواست تا به اخلاق و معیارهای اسلامی پایبند باشند.
آیت الله مصطفی علما به سخنان مقام معظم رهبری با مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت بعثت پیامبر اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از مظاهر مهم انتخابات حضور مردم در صحنه است و این از افتخارات کشور ماست که در دنیای امروز مردم خودشان در سرنوشتشان دخالت دارند لذا مردم باید این حضور را وظیفه و حق خودشان بدانند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت همگانی در انتخابات افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدهای انتخابات بر توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند و اینکه در این راه باید نگاه ها به داخل کشور باشد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.