به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما به سخنان مقام معظم رهبری با مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت بعثت پیامبر اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از مظاهر مهم انتخابات حضور مردم در صحنه است و این از افتخارات کشور ماست که در دنیای امروز مردم خودشان در سرنوشتشان دخالت دارند لذا مردم باید این حضور را وظیفه و حق خودشان بدانند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت همگانی در انتخابات افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدهای انتخابات بر توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند و اینکه در این راه باید نگاه ها به داخل کشور باشد.
آیت الله علما ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که باید متکی به خودمان باشیم و از امید داشتن به کشورهای خارجی منصرف شویم.
وی بیان داشت: برای پیشرفت و توسعه اقتصادی نباید نگاه ها به بیرون از مرزها باشد بلکه باید برای بالا بردن تولید و اشتغال با اتکا به جوانان دانشگاهی و سرمایه های خودمان تدبیر داخلی داشته باشیم.
امام جمعه کرمانشاه گفت: نسخه رهبری یک نسخه جامع اسلامی و کارشناسی شده است و خود من نیز بارها گفته ام که ما یک میلیون هکتار زمین آماده کشت داریم و فقط کافی است مسئولان به میدان بیایند.
او تاکید کرد: تنها راهی که بتوانیم دشمنانمان را به زانو در بیاوریم این است که نگاهمان به داخل باشد چرا که دشمن آن چیزهایی را تحریم می کند که به آنها نیاز داریم.
وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین (ع) گفت: سیدالشهدا مظهر کرامت است چرا که در دل معرکه جنگ مردم را به توحید هدایت می کرد؛ او حتی با حیوانات دشمنان نیز کریمانه رفتار و آنها را سیراب می کرد.
امام جمعه کرمانشاه افزود: بعد از هزار و 400 سال از واقعه کربلا هنوز دانشگاه سیدالشهدا حرف اول را در دنیا می زند و زندگی ایشان برای انسان ها درس است به گونه ای که جوانان فلسطینی الگوی خودشان را از زندگی امام حسین(ع) گرفته اند.
آیت الله علما بیان داشت: همانگونه که سیدالشهدا زندگی خودش را در راه خدا و اسلام فدا کرد خانواده شهدا نیز ته دلشان باید خوشحال باشند که توانسته اند به اسلام خدمت کنند و الگویشان امام حسین (ع) بوده است.
وی در پایان به روز ملی شوراها اشاره کرد و گفت: فلسفه شوراها فقط خدمت و آبادانی است و چیز دیگری نیست. آیت الله علما همچنین از خیران مدرسه ساز به واسطه کارهایی بزرگی که انجام داده اند، قدردانی کرد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.