به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامحسین غیب پرور پنجشنبه شب در یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی دراز با حضور مسئولان کشوری و لشگری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در جوار حرم احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب افزود: ایستادگی و مقاومت باعث پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان شد و امروز نیز همین روش شهدا رمز پیروزی ما در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام است.
وی اظهار کرد: آرامش و امنیت 2 نعمت بسیار بزرگ خداوند است که در جایی وجود دارند که ایستادگی و مقاومت باشد از این رو امروز امنیتی که ما در کشور داریم مرهون ایستادگی و مقاومت شهدا و رزمندگان اسلام است.
رییس سازمان بسیج مستضعفان اضافه کرد: مردمی که بی بصیرت بوده و در مقابل دشمن کوتاه آمده اند رنگ آرامش و امنیت را نخواهند دید زیرا که آرامش در پرتو ایستادگی و مقاومت ایجاد می شود.
غیب پرور، جهاد کبیر را به گفته رهبر انقلاب اسلامی قدرت نه گفتن به دشمن دانست و گفت: دشمنی دشمنان انقلاب با ما تمام نشده بلکه به روش های گوناگونی تداوم دارد از این رو ما نباید از آنان غافل شویم و نیاز است بیدار باشیم تا بتوانیم انقلاب را در خط اصلی به پیش ببریم.
وی تصریح کرد: خط سرخ شهادت که برگرفته از قیام عاشوراست تا به امروز وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت و همین باعث شده که رهبر انقلاب آینده ای درخشان را برای کشور متصور شوند که نگاه ایشان به مردانی است که پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند.
این مقام مسئول گفت: مردم پای امام و انقلاب خود ایستادند و پس از امام نیز پای رهبر و مقتدای خود ایستاده اند و دشمنان اسلام و انقلاب را ناکام گذاشته و امروز در کسوت مدافعان حرم از کیان اسلام محافظت کرده و جان خویش را در این مسیر فدا می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مظلومیت امامان معصوم (ع) از اولین امام تا آخرین امام شهید وجود داشته و این مظلومیت در مورد امام عصر (عج) نیز وجود دارد وغفلت ما باعث غیبت ایشان شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت سرپل ذهاب نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدای گلگون کفن دفاع مقدس امنیت و آسایش کشور را با ایثارگری و فداکاری خود به ارمغان آوردند و امنیت امروز ما مدیون جانفشانی و ایثار این عزیزان می باشد.
سرهنگ پاسدار مسعود قنبری افزود: شهدای بازی دراز با ایستادگی و ایثار و فداکاری خود توانستند ارتفاعات راهبردی بازی دراز را که نقش مهمی در جبهه غرب داشت از دشمنان تا دندان مسلح بعثی باز پس گیری کنند که پیروزی این عملیات باعث تقویت روحیه رزمندگان اسلام شده و پیروزی های دیگری را در سایر جبهه ها رقم زد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان دارد که لازم است از این ظرفیت مهم به درستی بهره برداری شود.
مداحی صادق آهنگران در جوار حرم مطهر احمدبن اسحاق (ره) از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته؛ صدها اسیر و انهدام شمار زیادی تانک و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غربی استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از دو هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.
ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت، در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
3012/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.