به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهید شیرودی در محل یادمان این شهید والامقام در سرپل ذهاب افزود: دشمنان انقلاب چشم به انتخابات 29 اردیبهشت دوخته اند که مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی با حضور آگاهانه و پرشور خود در پای صندوق های رای بار دیگر دشمنان را ناکام می گذارند.
وی اظهار کرد: انتخاب کسانی که عاشق خدمت به مردم هستند و در مقابل زیاده خواهی دشمنان خواهند ایستاد و در خط امام و رهبری حرکت می کنند، دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناکام خواهد کرد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مردم ما ثابت کرده اند که هر زمان دشمنان بیشتر یاوه گویی کرده و تهدید می کنند مصمم تر از همیشه جواب یاوه گویی های دشمنان را خواهند داد.
آل هاشم در ادامه اظهار داشت: فرهنگ شهادت طلبی که برگرفته از نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) است باعث بقای نظام اسلامی شد و امنیت و آسایشی که امروز داریم از برکت قیام امام حسین (ع) نصیب ملت بزرگ ایران شده است.
وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) پیرو راستین سیدالشهدا (ع) بودند، اضافه کرد: کسی که زمینه حفظ و ترویج دین را فراهم کرد و با رهبری پیامبرگونه خود اسلام ناب را در دوران حاضر احیا کرد و آموزه های تعالی بخش اسلام بازخوانی کرد امام بزرگوار بود.
آل هاشم در ادامه گفت: جوانان ایران اسلامی در مقطعی که دشمنان تا دندان مسلح به کشور و انقلاب مردم هجوم آورده و تمام هست و نیست نظام را مورد تاخت و تاز قرار دادند عارفانه و آگاهانه راه دفاع از اسلام و انقلاب را انتخاب کرده و پا به عرصه دفاع از کیان انقلاب و کشور گذاشته و جان خویش را در این راه عاشقانه فدا نمودند و با خون خود نهال انقلاب و اسلام را آبیاری کردند.
وی با بیان اینکه موقعیت کشور در سایه مجاهدت و ایثارگری رزمندگان اسلام مورد تحکیم و تصویب قرار گرفت، افزود: امروز عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده که مرهون فداکاری های رزمندگان و شهدا و ایثارگران است و این در حالی است که سیاست های دشمن در منطقه با شکست مواجه شده است.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شهدا به وظیفه خود به درستی عمل کرده و در مقابل اسلام و انقلاب احساس مسئولیت کرده و برای حفظ و ارتقای کشور در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادند.
وی ادامه داد: امروز وظیفه بزرگ ما در قبال شهدا حفظ فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهادت طلبی و انتقال آن به نسل جوان است تا بتوانیم با حفظ این 2 فرهنگ در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی در برابر دشمنان و نفوذ ناپذیر است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس و شهادت طلبی می تواند ما را از گزند دشمنان حفظ کند از این رو دشمنان با تمام توان و امکانات خود در جنگ نرم به دنبال نابودی این 2 فرهنگ در جامعه ایرانی هستند تا بتوانند در کشور نفوذ کنند.
این مقام مسئول، راهیان نور را فرصت مغتنم و بزرگی برای انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس دانست و اذعان داشت: مسئولان این عرصه تمام توان خود را برای بهره برداری حداکثری از این فرصت به کار گیرند.
وی در ادامه شهید شیرودی را یکی از شهدای بصیر و شجاع هوانیروز دانست و گفت: این شهید والامقام دارای ویژگی های بسیاری است اما مردم او را با شجاعت و دلاوری، ظاهری آرام و متین ولی قاطع و محکم می شناسند که در جمع کردن غائله کردستان نقش مهمی داشت و به صورت داوطلبانه در این عملیات شرکت کرد.
وی با اشاره به رشادت های شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس گفت: نقش شهید شیرودی در آزادسازی پاوه و مقابله با لشکر دشمن بعثی در منطقه سرپل ذهاب بسیار مهم است که با شجاعت کامل در مقابل تانک های دشمن به پرواز در می آمد و دشمنان را در اهدافشان با شکست مواجه می کرد.
آل هاشم افزود: شخصیت شهید شیرودی در کلام رهبری و مسئولان و بزرگان نظامی کشور به خوبی قابل مشاهده است به طوری که رهبر معظم انقلاب ایشان را به عنوان اولین نظامی معرفی می کند که در نماز به او اقتدا کرده است.
گلباران محل شهادت شهید شیرودی توسط بالگردهای هوانیروز، بیان خاطرات رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس و مداحی مداح اهل بیت (ع) و تجلیل از 2 خانواده شهیدان عسگری و شیرودی از برنامه های گرامیداشت سالروز شهادت شهید شیرودی بود.
در این آیین جمعی از سران لشکری و کشوری و فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان استان کرمانشاه و شهرستان های غرب کرمانشاه، راهیان نور، خانواده های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی، صف شکن بود و در یکی از حملات دشمن بعثی در اوایل جنگ که از یکی از جبهه ها با سه لشکر به مرزهای ایران حمله ور شده بود به همراه تعدادی از همرزمانش 80 درصد تجهیزات و ادوات دشمن را منهدم کرد.
این شهید والامقام آمار بیشترین پرواز جنگی را در دنیا داشت و با بیش از 40 بار سانحه و 300 مورد اصابت گلوله به بالگردش، سرسختانه و با اشتیاق می جنگید.
خلبان شهید شیرودی در دیماه سال 1334 در روستای بالا شیرود از توابع شهرستان تنکابن دیده به جهان گشود.
شیرودی پس از چند هزار ماموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از 360 خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود (هشتم اردیبهشت 1360) در منطقه بازی دراز به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید در زادگاهش شهر شیرود از توابع شهرستان تنکابن استان مازندران به خاک سپرده شد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، در هشت سال دفاع مقدس 856 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3012/7399/8066 خبرنگار: سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.