به گزارش خبرنگار ایرنا، این کاروان ها متشکل از 350 تن از بسیجیان، خانواده های شهدا و ایثارگران از استان تهران، 450 تن از استان اصفهان و 300 تن از استان گیلان هستند که با چندین دستگاه اتوبوس پس از حضور در سرپل ذهاب با شهیدان والامقام این منطقه و شهدای انقلاب تجدید پیمان کردند.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب در حاشیه ورود نخستین کاروان های راهیان نور به این شهرستان از حضور 25 هزار تن از بسیجیان و کاروان های راهیان نور، خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان سراسر کشور در برنامه صعود به ارتفاعات بازی دراز خبر داد.
سرهنگ پاسدار مجتبی کاکایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمادگی کامل برای پذیرایی از کاروان های راهیان نور و اسکان و ارائه خدمات رفاهی و امدادی به کاروانیان را داریم و در این خصوص 51 مکان در شهرستان برای اسکان و پذیرش این کاروان ها تجهیز شده است.
وی اضافه کرد: عملیات غرورآفرین بازی دراز یکی از مهم ترین عملیات ها در طول هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود از این رو هر ساله تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه ترمراسم بزرگداشت این عملیات به کار می گیریم.
آیین گرامیداشت شهادت خلبان شهید علی اکبرشیرودی هفتم اردیبهشت، ساعت 16:30 دقیقه عصر امروز (پنجشنبه) با سخنرانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و با مداحی مداحان اهل بیت (ع) در‌ یادمان این شهید والامقام در روستای زرین جوب سرپل ذهاب با حضور باشکوه کاروان‌های راهیان نور برگزار می‌شود.
یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی ‌دراز پنجشنبه شب ساعت 21 شب با سخنرانی سرلشکر پاسدار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و مداحی حاج صادق آهنگران در جوار حرم مطهر احمدبن اسحاق (ره) و با حضور اقشار مختلف مردم و کاروان های راهیان نور سراسر کشور برگزار می شود.
صعود به ارتفاعات بازی‌ دراز نیز ساعت هفت صبح فردا (جمعه هشتم اردیبهشت) آغاز می شود و سپس با برگزاری آیین ویژه‌ای در جوار شهدای گمنام یادمان بازی‌ دراز و با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفان و مداحی حاج صادق آهنگران پایان می یابد.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته؛ صدها اسیر و انهدام شمار زیادی تانک و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غربی استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از دو هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.
ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت، در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
3012/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.