به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان محبی شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان کرمانشاه که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: از همین مدارس و کلاس های درسی که توسط خیران ساخته می شود، صدها دکتر و مهندس و انسان های مفیدی تربیت می شوند که آینده کشور در دستان آن هاست.
وی با بیان اینکه مدرسه سازی نوعی ترویج فرهنگ علم و دانش است، گفت: این موضوع از صدر اسلام مورد تاکید پیامبر مکرم اسلام (ص) بوده است.
محبی افزود: خیران مدرسه ساز کرمانشاه از سال گذشته کار احداث 48 مدرسه را آغاز کرده اند و از جشنواره هجدهم تا جشنواره نوزدهم طی یکسال اخیر حدود 120 میلیارد ریال به این امر مهم و مقدس اختصاص داده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با نمونه خواندن خیران مدرسه ساز استان، گفت: کسب مقام اول در تحقق تعهد سالانه و اختصاص مبلغی افزون تر از تعهد ابتدایی به خوبی این مساله را اثبات می کند.
وی گفت: کرمانشاه دانش آموزان با استعدادی دارد و در کنکور سراسری سال 95 بیش از 3 هزار و 300 نفر رتبه زیر سه هزار نفر را کسب و به دانشگاه های دولتی راه یافتند.
محبی در پایان و با بیان اینکه خیران مدرسه ساز کرمانشاه علاوه بر مشارکت در ساخت و ساز مدرسه، قدم های خوبی نیز برای تجهیز فضاهای آموزشی برداشته اند، گفت: امیدوارم در سال 96 شاهد تجهیز مدارس بیشتری از سوی خیران باشیم چرا که هنوز مدارسی هستند که امکاناتی نظیر کتابخانه و آزمایشگاه ندارند.

** ساخت 97 مدرسه با 423 کلاس درس توسط خیران کرمانشاهی
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: به همت خیران مدرسه ساز، طی حدود 10 سال اخیر 97 مدرسه با 423 کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز استان احداث شده است.
مرزبان نظری ادامه داد: در سال گذشته با کمک خیران، عملیات احداث 48 مدرسه با زیربنای حدود 15 هزار متر مربع و 156 کلاس درس آغاز شده و هم اکنون با میانگین پیشرفت 60 درصد در حال اجراست.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که 40 مدرسه از این تعداد تا مهرماه امسال تحویل و آماده بهره برداری شود.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین در خصوص پروژه های نیمه تمام گفت: از مجموع 29 پروژه ای که در استان داشتیم 10 پروژه تکمیل و برای بهره برداری از 19 پروژه دیگر به اعتباری در حدود 300 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
نظری در ادامه به مدارس مستقر در سایت های مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرایی 12 مدرسه در این سایت ها آغاز شده که 10 پروژه با 150 کلاس درس تحویل شده و 2 پروژه با 30 کلاس درس نیز در سایت های مسکن مهر دانش کرمانشاه و شهرستان صحنه در دست ساخت است که برای بهره برداری از آن ها به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به وجود 31 سایت مسکن مهر در سطح استان، یادآور شد: در این سایت ها به 40 مدرسه با 600 کلاس درس نیاز داریم.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از 22 خیر مدرسه ساز، از سوی مشاور رئیس سازمان تجهیز و نوسازی و مسئول ستاد بانوان خیران مدرسه‌ ساز کشور مبلغ هشت میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز مدارس در حال ساخت استان اختصاص پیدا کرد.
در استان کرمانشاه بیش از 321 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.