به گزارش خبرنگار ایرنا، خدیجه نیزاری شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان کرمانشاه که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع خیران مدرسه ساز کشور، 19 هزار و 391 نفر آن ها را آقایان، چهار هزار و 966 نفر را بانوان و سه هزار و 905 نفر را نیز اشخاص حقوقی تشکیل می دهند.
وی یادآوری کرد: در استان کرمانشاه نیز 402 خیر مدرسه ساز داریم که 321 نفر آن ها را آقایان، 63 نفر را بانوان و 18 نفر را نیز اشخاص حقوقی تشکیل می دهند.
نیریزی همچنین به مشارکت بسیار خوب خیران مدرسه ساز در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این افراد تا ابتدای امسال بیش از 110 هزار کلاس درس در نقاط مختلف کشور احداث کرده اند.
مسئول ستاد بانوان خیران مدرسه‌ ساز کشور همچنین از بانوان خیر مدرسه نیز به صورت ویژه قدردانی و اظهار کرد: بسیاری از این افراد هم خود در کار مدرسه سازی مشارکت دارند و هم اینکه سایر اعضای خانواده خود را به این امر مهم و با برکت تشویق می کنند.
وی یادآوری کرد: در بین بانوان خیر مدرسه ساز افرادی هستند که یک مدرسه احداث کرده اند و افرادی هم هستند که حدود 40 مدرسه در کشور ساخته اند.
نیرزی در پایان و با ابراز امیدواری از اینکه فرهنگ مدرسه سازی در کشور بیش از گذشته ترویج شود، گفت: به فرموده امام راحل (ره) ثواب مدرسه سازی کمتر از مسجدسازی نیست.

** خیران مدرسه ساز فرهیختگانی هستند که علم آموزی را ترویج می دهند
آیت الله امان نریمانی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز از خیران مدرسه ساز به عنوان فرهیختگانی یاد کرد که علم آموزی و تعلیم و تربیت را در جامعه ترویج می دهند.
وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز استان کرمانشاه در کشور جزو بهترین ها هستند، افزود: کسب مقام اول در انجام تعهد سالانه گواه خوبی بر این مدعاست.
آیت الله نریمانی ادامه داد: فراهم کردن شرایط تحصیل برای دانش آموزان بخصوص آن هایی که در مناطق محروم و دورافتاده هستند اجر و پاداشی بزرگ در نزد خداوند متعال دارد.
وی در پایان با ارزشمند دانستن کار خیرین مدرسه ساز، این عمل را از بهترین کارهای خیری دانست که هر انسانی در طول دوران حیاتش می تواند انجام دهد.
در پایان این مراسم نیز از 22 خیر مدرسه ساز با اهدای جایزه و لوح تجلیل به عمل آمد.
حدود 10 سال است که مجمع خیران مدرسه ساز استان کرمانشاه آغاز به کار کرده و در این مدت 97 فضای آموزشی با زیربنای 50 هزار متر مربع و با 423 کلاس درس توسط خیران ساخته شده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.