به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد کرمی روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی مسجد دارالسلام شهر روانسر افزود: در قبل از انقلاب 96 باب مسجد در مناطق اهل سنت استان احداث شده بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد به 503 مسجد رسیده است.
وی با اشاره به افزایش پنج برابری تعداد مساجد اهل سنت استان کرمانشاه در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب تصریح کرد: این مهم گویای آن است که جمهوری اسلامی برای ترویج دین مبین اسلام و مذهب امام شافعی (رض) تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان ادامه داد: ساخت مسجد دارالسلام در کمیسیون امور مساجد استان مطرح شد و با شرط تغییر کاربری از فضای سبز به کاربری فضای مذهبی بلامانع اعلام شد.
امام جمعه روانسر نیز گفت: مساجد مایه خیر و برکت و مرکز وحدت امت اسلامی است.
ماموستا ملا عبدالله غفوری افزود: یکی از اصلی ترین کارکردهای مساجد ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی است که به حمدالله در نظام جمهوری اسلامی ایران به این کارکرد مهم مساجد توجه ویژه ای شده است.
وی اضافه کرد: بعد از پیروی انقلاب اسلامی به مساجد و گسترش دین مبین اسلام توجه زیادی شده به طوری که قبل از انقلاب تنها 2 مسجد در شهر روانسر احداث شده بود که اکنون 10 مسجد در این شهر دایر است و این مسجد یازدهمین مسجدی که در روانسر ساخته می شود.
مسجد دارالسلام در زمینی به مساحت 467 متر و در دو طبقه در بلوار معلم شهر روانسر ساخته می شود.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.