به گزارش ایرنا، مردم شهرستان های غرب کرمانشاه از شب گذشته و امروز سه شنبه با پخش نقل و شیرینی و شربت در عید مبعث پیامبر خاتم به شامادنی پرداخته اند و آیین های شادی به راه انداخته اند.
شب گذشته آیین جشنی در مسجد مهدیه قصرشیرین برگزار شد که در این آیین حاضران به جشن و شادی پرداختند.
امام جمعه قصرشیرین در این آیین در سخنانی به بیان ویژگی های شخصیتی رسول اکرم (ص) و هدف از خلقت ایشان و مبعث این رسول گرامی پرداخت.
حجت الاسلام علی ملکی با بیان این که پیامبر خاتم (ص) رسول صلح و مهربانی است افزود: خداوند حضرت رسول اکرم (ص) را به عنوان پیغمبر به جامعه معرفی و به واسطه ایشان ، کتاب هدایتگر قرآن و شریعت اسلام را برای انسان ها قرار داده است.
وی وحدت مردم شیعه و سنی و پیرو دیگر مذاهب اسلامی در ایران اسلامی و بخصوص شهرستان مرزی قصرشیرین ستودنی دانست و اضافه کرد: این از برکت تمسک به قرآن، اسلام و همچنین اطاعت از رهبرمعظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای حکیمانه ایشان است.
همچنین امروز سه شنبه جشن عید مبعث در مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب برپا شد و دوستداران خاندان ولایت و امامت این روز بزرگ را گرامی داشتند.
در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در سالروز عید مبعث حضرت محمد (ص) با برپایی آیین های ویژه جشن و شادی این روز عزیز را گرامی داشتند.
آیین جشن عید مبعث در مساجد و بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب طی دیشب و امروز برپا شد و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با پخش شیرینی و شربت مبعث حضرت محمد (ص) را گرامی داشتند و با ذکر صلوات بر سیدالمرسلین و خاندان پاکش این عید را جشن گرفتند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نقل و شیرینی از دیگر برنامه های مردم شهرستان های غربی استان کرمانشاه در جشن عید مبعث بود.
روز مبعث بر پایه باورهای اسلامی حضرت محمد (ص) در غار حرا توسط جبرییل و از سوی خدا به پیامبری مبعوث شد.
در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب مردم مسلمان اهل سنت و تشییع سال هاست که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.
قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 210 هزار تن جمعیت دارند.
3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.