علی اکبر اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این دوره از انتخابات 29 داوطلب شورای شهرهای تازه آباد و ازگله تایید و 14 نفر نیز رد صلاحیت شدند.
وی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در 2 شهر ازگله و تازه آباد و 68 روستای واجد شرایط برگزار می شود.
به گفته او در شهر ازگله 10نفر داوطلب انتخابات شوراها شدند که صلاحیت 2 تن توسط هیات نظارت رد شد و از بین 29 داوطلب شورای اسلامی شهر تازه آباد نیز صلاحیت 12 تن رد شده است.
او گفت: هیات اجرایی شهرستان ثلاث باباجانی صلاحیت همه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا را تایید کرده بود و تنها یک نفر به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی نتوانست تاییدیه این هیات را بگیرد.
او با بیان اینکه در 68 روستای شهرستان ثلاث و باباجانی انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می شود، گفت: از این تعداد 10 روستا متعلق به بخش ازگله و 58 روستا نیز متعلق به بخش مرکزی هستند.
وی اظهار کرد که براساس قانون انتخابات، در روستاهای زیر 20 خانوار انتخابات شوراهای اسلامی برگزار نمی شود و این روستاها شورا ندارند.
وی در مورد داوطلبان شورای روستاهای شهرستان نیز گفت: حدود 432 نفر از داوطلبان شورای اسلامی شوراهای بخش مرکزی تایید و 18 نفر رد صلاحیت شده اند.
به گفته او همچنین 46 داوطلب روستاهای بخش ازگله تایید و 2 تن رد صلاحیت شده اند.
رییس ستاد انتخابات شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد که در مجموع 34 نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان رد صلاحیت شده و 507 نفر نیز تایید صلاحیت شده اند.
وی تعداد داوطلبان خانم در این دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان ثلاث و باباجانی را چهار نفر اعلام کرد.
ثلاث و باباجانی شهرستانی مرزی در 88 کیلومتری غرب کرمانشاه و در جوار مرز عراق است که سال 81 از جوانرود منفک و به شهرستانی مستقل تبدیل شده و هزار و 418 کیلومتر مساحت دارد و 38 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار در این شهرستان سکونت دارند.
این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و ازگله، 206 روستا و 2 شهر تازه آباد با 18 هزار نفر جمعیت و ازگله با 2 هزار نفر جمعیت است.
این شهرستان 40 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سطح کشور برگزار می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.