به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه محمد واعظی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: چند سال پیش حجم بازار آی‌.سی.تی کشور 13 و نیم میلیارد تومان بود که اکنون به چهل هزار میلیارد تومان گسترش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: زیرساختهای این استان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در گذشته بسیار ضعیف بود ولی  در سه سال و نیم گذشته پهنای باند کرمانشاه یازده برابر شده است.

واعظی از اتصال 494 روستای استان کرمانشاه به شبکه اینترنت خبرداد و افزود: شبکه انتقال استان با افتتاحهای جدیدی که انجام شد 10 برابر خواهد شد و تعداد مشترکان اینترنت استان کرمانشاه نیز در چند سال اخیر 22 برابر شده است و همچنین 100کیلومتر شبکه فیبرنوری در این منطقه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 727 روستای استان کرمانشاه به اینترنت متصل شد گفت: با این افتتاح شمار روستاهای دارای اینترنت در این منطقه به 1221 روستا رسید و اکنون 22 شهر استان به اینترنت نسل سوم و 14 شهر نیز به اینترنت نسل چهارم متصل است و توسعه باند پهن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش آی‌.سی‌تی استان کرمانشاه را 750میلیارد تومان دانست و افزود: اجرای 750کیلومتر فیبرنوری در شهرهای استان کرمانشاه سبب تحول خواهد شد و 913 روستای دیگر به اینترنت، 9 شهر به اینترنت نسل سوم و 6 شهر به اینترنت نسل چهارم متصل خواهد شد.

وی از انجام توافق اجرای فیبرنوری در قصرشیرین و بازارچه‌های این شهرستان خبرداد و گفت: اکنون زیرساختهای حوزه فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه آماده است تا فارغ‌التحصیلان این رشته در بستر شبکه ملی اطلاعات کسب و کار و کارآفرینی انجام دهند و بدون مرز بودن حوزه آی.‌سی‌.تی بستر مناسبی برای اشتغال جوانان است.

وزیر ارتباطات در مورد رویکرد دولت نسبت به بحث اشتغال بیان کرد: دولت به دلیل تحریمها، محدودیتها در بودجه و فربه شدن دولت تنها راه ایجاد شغل را کارآفرینی و استفاده از بخش خصوصی می‌داند و سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند.

واعظی افزود: دولت با همکای قوای دیگر به دنبال برطرف کردن مشکلات است و دو جلسه امسال هیئت دولت در زمینه بیکاری برگزار شده است که ایجاد سالی یک میلیون شغل در سالهای آینده می‌تواند گام جدی در زمینه اشتغال باشد.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624223
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.